Alla inlägg under september 2010

Av Jessica - 30 september 2010 14:00

När det är som värst, svartast och mörkast i livet, det är då man hinner tänka. Man tänker massor. Minnen snurrar runt i huvudet och ord som sagts kommer åter. Med en mormor som ligger på sjukhuset, med smärtor efter fall, förvirring efter propp och inte längre orkar finnas, då blir livet plötsligt tungt att leva, varje andetag svårt att ta och tårarna rinner i strida strömmar på kinderna. Då spelar liksom inte bråken med tonårsdottern så stor roll längre, det är inga viktiga saker vi tramsar om ändå. Inte heller spelar det någon roll att handtaget till tvättmaskinen pajat och att bilen håller på att krascha. De är materiella ting, de kan ersättas. Man kan köpa en ny, även om det tar tid att få ihop pengarna. Men man kan inte få en ny mormor, dotter eller son. Min mamma kan försvinna imorgon, eller min pappa på måndag. Det vet inte jag i förväg, det kan ingen veta. Därför önskar jag nu, att du som läser detta, tar ett andetag, tänker lite på vad du ser som viktigt i livet, i ditt liv, och fokuserar på det en stund. Vad är du tacksam över? Vad är du stolt över? Ljusa minnen hos personen du fajtas med? Idag. Det är nyckelordet. Det är bara nu och idag som räknas. Imorgon kan det vara försent. Prioritera dina kära, dina barn, din egen hälsa och glöm aldrig att säga det där viktiga du skjuter upp hela tiden... Man får vara arg och ovänner, men bli sams igen, prata. Imorgon, då kanske en av er inte finns. Fånga dagen - Carpe Diem, det är så sant. Ibland går livet inte att planera, det bara sker saker du inte kan råda över. Det du kan styra är vad DU säger, handlar eller gör. Var rädd om ögonblicken, ta inget för givet, njut i nuet och idag av det lilla, och det stora, som sker runt dej. Jag kommer kanske inte kunna handskas med att min mormor går vidare, blir en ängel och slipper sina smärtor. Men jag kan minnas henne, hennes stora hjärta, med värme, och förstå att hon behöver få vila, även om det i min själ känns smärtsamt. Livet är en gåva, och vi gör alla så gott vi kan, eller? Jag har varit alltför trött, sur och bråkat om småsaker den senaste tiden, och nu sätter jag in ett stort starkt fokus på att leva IDAG och försöka hitta allt som är bra, positivt, och följa det. Välj dina strider, du måste inte vinna alla matcher...Lev väl.

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards