Direktlänk till inlägg 22 juni 2012

Midsommarafton

Av Jessica - 22 juni 2012 23:07

Vill bara säga att fritids går oerhört mycket bättre än jag någonsin trott eller vågat hoppats. Min son har liksom bara börjat "smälta in" och han verkar trygg. Jag hoppas verkligen jag gjort rätt som valde den skolan/fritidset till honom...Jag hoppas verkligen. Igår hade vi möte med sco och dagis och sonenes pappa plus Kärnan. JJag vet inte vad vi var där för egentligen, men det kom en fråga från soc-tanten om dagisfröknarna trodde/misstänkte att han for illa hemma, typ vaddå illa, undrade hag, misshandel eller? Det blev lite tyst och de vred på sej och sen kom flera olika sajker, tex att han hade en kal bit i huvudet där håret var borta, och detfick vi aldrig någon klarhet i sa de. Jag höll på att storkna. Jag ringde läkare ang detta och han sa att vi inte behövde söka hjälp för det var så vanligt. Jag tog dessutom kort på fläcken och var livrädd att han fått någon sjukdom, och dagis har alltså inte trott på mej, de har gått och trott att vi, eller jag antagligen, hade slitit av den där tussen. Det är förnedrande. Ja och så har han ju ont i en arm, säger de, vilket jag inte känner till. Och en gång hade han en blåtira, och jag sa att han ramlar ofta och mycket och det såg de ju själva, under första inskolningsveckan slog han ju sönder ansiktet på sandlådan. Jag blev alldeles iskall, har de gått omkring i 2.5 år och misstänkt att ungen blivit misshandlad hemma? I så fall har de begått tjänstefel som inte anmält mej/oss tidigare!!! Fan så arg jag känner mej! Jag ska försöka leta upp fotona jag tog på hans fläck och se om jag kanske skrev något här också. Minns dock inte när detta hände. Blåtiran var iaf då han ramlade på Lekrymden. Fan, det här är obehagligt....


NÅJA. Nu övergår vi till Midsommaraftornen 2012. Den började med hyfsad sovmorgon, och vi vaknade med sol utanför fönstret. Vi åt bär av olika slag och Turkisk yoghurt. Grannen spelade sin eviga smörmusik, med falsksjungande karaokeröster på filippinaska varvat med annan smörmusik. Jag får stresskollaps på sånt. Stäng altandörren och lyssna inomhus!!!! Fräckt! Jaja. Försöket få tolvåringen att pallra sej ur sängen så vi skulle komma ner till parken dr det var arrangerat midsommarfirande i år. Det tog vääääldigt lång tid, och jag blev både svettig och irriterad. Nåja. Hur som helst. Vi kom dit en timme för sent iaf. De fick fiska fiskdamm och min stora son såg allmänt generad ut =)

Vi tog en grillad korv och sen åkte vi och köpte en glass i var. Solen sken från klarblå himmel, men det var lite blåsigt. Men en ska inte klaga. Vi var hemma en stund, sönerna var ganska rastlösa, min granne spelade fortfarande en massa urdålig smörmusik. Jag tröttnade och kopplade in min laptop till högtalare och sen poppade jag Europe, Guns'n'roses mm...HÖGT! Och så drack jag en kall öl och bara njöt av solen, som jag längtat efter solen och lite värme! Rekordkallt i juni! Fy tusan. Blä.

Vi cyklade sen ner till min moster med man och där var min mormor och mamma. Min mamma som kan laga världens bästa mat gjorde just det så vara jag och lillsonen ute och spelade kubb. Han var mycket beslutsam och kämpade på, och han träffade faktiskt och sedan vann han över sin mamma =)

Vi åt och åt och det var jättegott! Jag kommer vara mätt i flera veckor nu. Dottern är med sin kille ute på deras land med hans mamma, man och hans småsyskon. Det kändes säkrare att de var där istället för ute på stan och röjde, det kommer hände ändå, så småningom, men kan jag skjuta lite på det så är jag glad...Jag vet ju att hon redan nu går bakom ryggen och dricker och säkerligen röker, och det är inte okej, och rökning kommer ALDRIG bli okej för mej, oavsett hur gammal hon blir...

Nu är det dags att sova. Jag tror att det är en bra idé. Jag är ovanligt trött nuförtiden... Utarbetat.

På måndag ska jag på min första riktiga arbetsdag på mitt riktiga jobb. Förväntningarna är höga på mej från deras sida, och jag har höga förväntningar jag också. DDet jag är mest orolig över är om jag verkligen kommer att få det så "skoj" som jag hopppas. Det är nämligen en akut brist på förskollärare inom denna enhet...och jag kommer ha en ganska hård press på mej att fixa det pedagogiska ansvaret. Tur att jag är tuff. Jag kommer få jobba hårt, och jag får vara beredd på att jag får "bråka" lite också sen tror jag, när jag är varm i kläderna, bråka för att få igenom en del förändringar...vi tar en sak i taget. Först mina två veckor innan jag ska ta sommar och semester...13 augusti är nästa startdag. Jag bara håller tummarna att jag valt rätt ställe att jobba på...En timmes enkel resa, jag hoppas det blir så bra jag tror och vill och önskar =)

Ha det gott, och fortsatt trevlig midsommarhelg!

Lev väl.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards