Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

Resumé

Av Jessica - 2 juli 2012 22:12

Hej!

Nu är jag inne på min andra jobbvecka på mitt nya jobb. Det är fortfarande roligt att vara där och det är fortfarande långt att åka. Och min bils bromsar är inte bra. Jag måste ringa bilsäljaren och klaga, så får de fixa det inom garantitiden...

I fredags när jag kom hem från sista jobbdagen var jag vääääldigt trött. Vi la oss redan vid 21 och jag sov nog 21.30 Jag hade bestämt att jag skulle sova ut på lördagen, men femåringen klev upp 8 (vilket A-L-D-R-I-G händer annars) och jag vägrade. Så jag låg kvar och han fick sitta med gossetäcket och en gossehund och se på Barnkanalen. Sen när vi kände oss hyfsat pigga åkte vi till Stockholm och hälsade på Annette från Australien. Det är äldsta sonens kompis, och vi träffade även henne då vi var i Australien dec-10.

Det var väldigt varmt på eftermiddagen och vi som släpat med oss jackor och extra tröjor höll på att svimma av värmeslag. Köpte ett par shorts i var till grabbarna iaf. Yngste sonens pappa ringde och meddelade att farmor "beställt" min son till eftermiddagen då de skulle grilla. Skulle inte tro det! Det är till att börja MIN helg och den damen ska icke bestämma när min son ska göra saker, vad det än må vara. Och om min sons pappa tycker att tex jobba eller vara ute på krogen med sin nya tjej halva nätterna och åka till Finland och supa istället för att ha sitt barn, ja, då går det ut över både sonen men även släkten på pappans sida. Det är helt naturligt. De har ju alltså kontakten genom pappan, och han har nästan aldrig sonen pga att han jobbar eller reser till England eller ska ut och festa eller vad han nu har för orsaker...I sommar blir det knappt ledigt för vår son pga att jag börjat nytt jobb och pappan tänker inte ta ledigt för han ska köpa ett kök...Jaha. Men jag har gjort mitt bästa att pussla med tider och aktiviteter. Vi har varit på Naturhistoriska + Cosmonova och varit på rundan i Stockholm och igår åkte vi över dagen till Åland och hälsade på "min syster" och hennes man + tre av barnen. Vi spelade lite Äventyrsgolf och njöt av lugnet. Mina grabbar fick lite lego och godis och chips på båten och så köpte jag faktiskt en låda öl och lite färdiga burkdrinkar...(Jag som aldrig dricker...men en varm sommardag kan en eller två kalla öl vara så goda, så goda...)

Jobbet. Jag har jobbat en vecka och börjat få iordning på mitt material jag ska använda...jag har känt mej stressad och uppe i varv. Mycket har berott på ett skitschema som går ut på att varannan måndag har vi obligatoriska möten till kl 20, vilket betyder att jag kommer hem kl 21. Jag vet inte hur jag ska lösa barnvaktsbiten ännu, men just nu kan jag inte gå och stressa upp mej för det. Jag kanske kan lösa det då den dagen kommer, vi får hoppas det...Jag hinner inte med mitt andra jobb och knappt att rida heller. Men det blir väl så här när man ska komma ut i arbetslivet igen anatr jag...Nästa månad blir katastrofal. Jag vet inte hur jag ska klara mina utgifter...Jag står ju nästan helt utan jobb från måndag nästa vecka, och utan dagis. Men sen börjar jag ju "ordentligt" den 13/8. Mina grabbar behöver en lång ledighet, och min stora ska även få komma tre gånger till barnpsykolog nu de kommande fredagarna. Han är inne i en bubbla ibland och bär på mycket ilska och frustration. Jag hoppas att han kan komma ut därifrån snart. Det är inte roligt att se honom så här. Det är också jobbigt för honom. Såklart.

Jag tänker sova nu, eftersom jag känner mej så trött och seg. Jag behöver min sömn, vi kliver upp lite för tidigt, och det blir lite lite för långa dagar...Det kommer bli bra med allt. Det måste bli bra. Jag ska planera min tid så mycket jag bara kan så det inte går ut för mycket över mina barn, då har jag lyckats. Jag ska ju inte jobba bara för att få ihop till räkningar. Vi ska ju ha ett bra liv också. Kunna resa till andra länder, åka till fjällen...Drömmar...

Lev väl.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards