Alla inlägg under juli 2013

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad gör jag egentligen om dagarna? Vad är jag för en mamma. Pendlingen till Märsta var hemsk. Mycket värre än jag kunnat drömma om. Åtminstone då vi hade mötena på kvällarna. Kom aldrig hem före 18:15-19:00 någon dag i veckan alls. Stressigt på jobbet med grav personalbrist och skitsnackare. Trivdes fint med barnen och vissa i personalen. Min sista dag är på måndag den 5/8-13. Måndag den 12/8 börjar jag på helt ny kula. I Täby. Halva restiden! Mer i lön dessutom. Min son som nu blivit 13 har ÄNTLIGEN fått behandling, medicinsk, mot en allvarlig depression. Det går sakta sakta framåt. Men det går framåt! Dottern har 5/6 tagit studenten. Samtidigt som sin pojkvän. De drog två veckor till Grekland och nu vet hon inte hur eller vad hon ska göra med livet.... Jag övningskör med henne så hon ÅTMINSTONE har ett körkort ned sej ut i vuxenlivet. I helgen var vi i nina gamla hemtrakter: Sundsvall. Hälsade på goda vänner och åt middag hos dem lite här och var. Trevligt. Dottern körde hela tiden. Bra träning. Jag har börjat gå med bungypumpstavar. Nin anti-stressmedicin har gjort mej tjock! Jag vägde igår 68 kilo vilket är 14 för mycket. Idag börjar jag min "diet" och håller tummarna att det ska funka. Ridningen och promenaderna måste ju göra sitt till också. Men det är ganska tungt att släpa på dessa extrakilon. Jag till och med känner hur tung jag är. Så håll tummarna att jag pallar dieten och att avstå godis och onyttigheter! Jag vill ha mitt liv tillbaka! I september ska mitt nya jobb på "kick-off" i Visby! Lyxigt värre känns det som. Märks att jag jobbar privat nu och inte i en fattig kommun.... Bara de inte slösar bort pengarna så vi blir påverkade inom verksamheten. Men de vet nog vad de gör. En vecka kvar av senestern nu då. Gått overkligt fort. Ibland har det varit völdigt blåsigt och kallt, ibland regn och mulet. Måste nog spara ihop till solsemester i vinter! På lördag åker jag, sönerna och min bror, svägerska och brorsdotter till Parken Zoo. Min 6-åring vill så gärna se Dinosauriernas värld. Hoppas att han inte blir besviken bara. Egentligen borde man ju bojkotta den Parken eftersom de betett sej så klandervärt Avlivat friska djur och slängt in dem i en stor frys nedan chefen står och ljuger och menar att djuren förflyttats. (Vilket borde vara vad de skulke gjort istället.) Men det är svårt att vara sådär duktig världsmedborgare hela tiden och göra rätt val. Ekologiska produkter, närproducerat, fairtrade osv. Klart jag vill leva i en värld ned alla arter kvar, orangutanger i Borneos djungler (köp aldrig palmolja!) men ibland råkar jag missa och köpa npgot galet. Jätteräkor vet ju alla att man inte ska äta iaf. Det är inte så svårt... Jaja. Hur jag nu kom in på allt detta. Sitter i väntrummet hos barnsjukgymnasterna och väntar på yngste. De gör en koll på hans motorik och balans. Mulet ute. 17-18 grader. Inget kul senesterväder. Blir deppig. Vad gör man? Jaja. Igen. Nu ska jag bkicka framåt. Bättre restid och lön på nya jobbet. Mer tid till barnen och mej själv! Stora sonen byter skola och får medicin. Hoppas det bryter den nedåtgående spiralen! Ha det gott! Lev väl.

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards