Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

Så kul, mysigt & trevligt

Av Jessica - 28 juli 2009 21:19

Hej igen!

Jag tycker verkligen att denna blogg-sida är kul! Det är så trevliga människor och roliga saker man kan variera sin blogg med. Hoppas att mina trogna läsare från spaces hittar hit oxå. Och att fler kan/vill lämna kommentarer. Man blir liksom lite halvpirrig när man ser att någon lämnat en kommentar...riktigt mysigt och trevlig är det.


Jag är SÅ nöjd med mej själv nu! Har hunnit med det jag skulle; fixat alla papper och utskick och andelstal och även delat ut lite arbetsuppgifter till fastighetsskötaren. Han har ont i ryggen igen, och jag är lite orolig för honom. Han är stark som en oxe i vanliga fall, men som han jobbat i sitt liv börjar kroppen nu säga ifrån. Jag ska försöka ordna så han får t ex massage, men han är inte riktigt med på noterna. Han har bestämda åsikter om det också.


Min yngste son är drillad av sin mamma nu...Jag hörde honom en bit bort från oss (ute på gångvägen) där han smällde och pangade med en spade. "Usch, bort dumma mödasniiigeln!" tjoade han och kastade bort sniglar och smackade till dem med spaden... HM.  :O)


Min omröstning är igång. Jag har redan fått två svar. Jag ska kolla på fredag vilket alternativ som vann...Jag har tur denna sommar nu, eftersom jag får två kortare semesterturer för hela familjen av exet. OM det nu blir så. Åtminstone så kommer vi till Kolmården. Min yngste ska bli nöjd, han tokälskar delfiner, och det finns det ju där. Ska bli skoj. Hoppas solen skiner.


Min gamla mormor ringde idag. Hon har så ont i kroppen, i armarna och händerna och ryggen...Jag tycker så synd om henne och jag är orolig att hon inte ska orka så länge till. Det senaste läkarna tror är att hon har fibromyalgi. Jag tror hon har det, också. Men inte bara. Det verkar ligga i min släkt det här med armarna och händerna. Min högra hand är ju för närvarande nästan oduglig. Jag orkar knappt hålla en gaffel med den handen. Skitjobbigt, jag som alltid varit superstark, sjöman som man varit och allt...Jag vet inte hur jag kommer fixa det om jag inte blir bättre, back to basic, igen...Avskyr att ha ont och att vara sur och irriterad. Man blir ibland mindre trevlig när man har riktigt ont. Viktigast är att det inte går ut över barnen, vilket det naturligtvis, tyvärr, ändå gör...


Nu ser jag fram emot nybäddad säng med rena sängkläder som doftar äppelblom...MMMMMMMMMMMMMMM

Dotter ska ha Flis här (Bille har döpt henne till det) och jag hoppas att det kommer funka. Man kan inte påstå att rummet är i en särskild bra ordning. Man kan knappt se vilken färg golvet har... Apropå golv, så har jag lagt ut T's nya matta, den han fick igår på mattaffären. Den är som en flagga, Sydstatsflaggan. Skitsnygg. Den ligger i vardagsrummet så länge, eftersom sonen hellre vill ha sin "bilvägsmatta" ett tag till.


Ha det bra alla. Ha överseende med om jag vrider och vänder bokstäverna ibland. Jag skriver fort, och är snabbare i tanken, så ibland kan det bli konstiga ord. Jag tror jag har en släng av "tangentbords-dyslexi"....


Lev väl. (Och God Natt!!!)

 
 
Viveca

Viveca

28 juli 2009 22:04

Försökte delta i omröstningen, men har inte riktigt koll på alla alternativen. Våra barn har gillat Skara sommarland väldigt mycket och det har funkat jättebra med spridda åldrar. Liseberg(jfr Gröna Lund) är alltid poppis, men ett dyrare alternativ när det gäller övernattning i en storstad istället för att hyra stuga t.ex Djurparker tror ja inte att mina tonåringar skulle uppskatta så mycket och tolvåringen skulle mest tycka synd om djuren. Själv hade jag gärna åkt till Kolmården dock. Hoppas jag inte krånglade till det ännnu mer nu.
Lycka till!

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

28 juli 2009 23:00


God natt, Spidermom! Hoppas du får mer sömn i natt än igår! Själv har jag inget större problem med det längre (Ta i trä!!!)Mina barn är 9 och 12 år och nu under sommarlovet har vi vänt lite på dygnet, så jag kan sitta uppe och "nattsudda" på kvällarna!

Dessutom är jag av naturen en sen kvällsmänniska, vilket blir skitjobbigt på vardagarna, när jag bara ÄR pigg på kvällarna, men ändå måste upp kl 6. Är seg hela dan, men vaknar liksom till på kvällen...

http://Beabloggar

 
Spidermom

Spidermom

28 juli 2009 23:39

Tack för kommentarerna! Det är knepigt med resmål. När man har så spridda åldrar. Grönan blir nog bra tror jag. Men lilla killen är just nu livrädd för seller (karuseller) dock älskar ALLA barnen vatten... Om vi får bo hos Loppan i Åbo skulle nog det vara roligast! Och dit KAN man ju åka även på vintern... Knepigt. Nu sova. Bille sover så sött bredvid mej...Godnatt:)

http://spidermom.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards