Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Blodprov och snabbshopping

Av Jessica - 29 juli 2009 14:16

Vaknade vid åtta imorse. Strax efter ringde min läkare. Han lät bekymrad över min nacke och problemet med handen. Ska få komma på fredag på besök. För att få göra en magnetkameraröntgen måste jag först göra några blodprov, eller åtminstone ett. Ringde O och bad honom hämta mej uppe vid Saab, där jag skulle lämna in bilen på kolligen (läcker vatten). Han hämtade mej och Bille, sen till lasarettet. 15 stycken före i kön, bland andra var fastighetsskötaren där... Idag gjorde provet riktigt ont. Hon kom åt en sena. Aj, aj, och jag som redan är sprut och nålrädd...

Bille for runt i korridorerna med pappan under tiden. När jag kom ut ville han se var jag "fått sputan". Visade armvecket och det vita plåstret. "Waow" sa han och såg sedan bekymrad ut, och gav mamma en stor puss. GULLUNGE! Vi fick lite mat på en restaurang jag inte visste existerade. Var vrålhungrig eftersom provet skulle tas på fastande mage...

Efter maten, som avlöpte med en klättrande son som hällde ut dricka och kastade köttfärs på sin pappa, åkte vi en snabb tur ner till Lindex och KappAhl. Jag behövde ny BH. Provade lite kvickt en modell (avskyr att köpa BH:ar) och den var okej. Under tiden hörde jag sonens illtjut från rulltrappan och sedan dök en arg rödrosig son upp tillsammans med pappa... Vilket humör den killen har... Vid kassan såg jag en fin lila klänning (tunika) och tog med en sådan också, i storlek M. Tänkte att jag skulle prova den hemma. Upp till Saab och hämtade bilen. Det var inget fel, tydligen är det AC-n som pytsar ut vattnet...O var smart nog att fråga i vilken bil Bille ville åka, så det blev min...Alltså skulle jag tampas med trött arg unge...Han skrek som en galning och pupillerna blev stora och han var genomsvettig. Till slut la han sej tillrätta, raklång över mej, och somnade med en hickande suck... Jag har passat på att prova klänningen, och upptäckte att man inte ser ut som för tio år sedan längre...Jag kan inte riktigt vänja mej vid att jag blivit lite rund om låren och rumpan, men det är iaf bättre än hur jag såg ut när jag var så sjuk 2005 att jag rasade 12 kg på tre veckor...Jag har bestämt mej för att vara nöjd, men jag tänker inte klä på mej kläder som gör att jag ser ut som en rugbyboll...Klänningen åker tillbaka till affären, bara sonen vaknat till. Mina två andra barn har varit hemma. T ute och plockat blåbär (en hel skål fick jag, med en lapp där det stod "Från T till Mamma" och hjärtan). Vilken härlig unge han är! Tur att vi kom till doktorn och fick veta att han har migrän. Efter han börjat med sina "förebyggande" tabletter har hans humör blivit riktigt trevligt, han är mycket gladare och lättsammare.

Nu är dottern på väg och ska lämna in sin mobil, för TREDJE gången. Denna gång bör vi få en ny...

Nu kom T in med en massa röda vinbär han pallat...han vill att vi ska baka paj. Vi får väl göra det då. Bara det inte blir för surt? Kan göra två och ta med ena imorgon till Åland. Bävar lite för att vi ska missa båten. Den går kl 10, och jag vet inte hur fort jag kan få upp barnen, fixa yngste, få i dem frukost och in i bilen...Tar ett bra tag att köra till den hamnen...Ska vara duktig och förbereda idag så mycket som möjligt. Vore även trevligt om O kunde leka lite med Vilde Bill medan jag bakar...Ska ringa och kolla av läget.

Ha det bra.

Lev väl.

 
 
L8

L8

29 juli 2009 19:54

ja tror knappast du kan se ut som en rugbyboll :-)
Ang pajen tror ja d kan löna sig att blanda vinbär me andra bär, så blir d int så surt.
kram

http://lopplottan.bloggagratis.se

 
SpiderMom

SpiderMom

29 juli 2009 21:18

Jo, jag såg ut som en rygbyboll i den klänningen, liksom liten upptill och nertill och pöööösig mitt på...Inte det minsta smickrande...Dessutom har jag liksom lite grejs som "hänger" utanför byxlinningen numera, men antar att det är så det är att bli äldre... :D
Jag gjorde som du sa, gjorde hallon/rödavinbärpaj. Med smuldeg. HJÄLP vad gott det blev!!!

http://spidermom.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

30 juli 2009 16:49


Ja, visst är det där med att prova käder lite lustigt, ibland känns det som om man lever i nån slags drömvärld, o tror att man ser ut som för tio år sen... och så upptäcker man plötsligt, i provrummets vita hemska ljus at...oj, så är det INTE. Värst var när jag i början av sommarn skulle prova bikinis. Jag är i o för sig rätt liten, men tro INTE att det betyder att jag är fast och snygg som när man var 25... Nee du, detta upptäckte jag som sagt när jag stod där o provade den ena bikinin efter den andra. Skräckupplevelse.

http://Beabloggar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards