Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Pajbakning och packning

Av Jessica - 29 juli 2009 21:21

Jag gjorde som Loppan (världens duktigaste bagare/konditor/kock) föreslagit; blandade ut röda vinbären med hallon. Och gjorde pajen på smuldeg med havregryn i. JÄTTEGOD!!! Med massor av härlig vaniljsås. Mumma!


Jag har försökt boka båtbiljetter till Eckerö imorgon, men det var banne mej inte det lättaste...Båten dit var okej, men den vi skulle åka hem med, kl 18:30, var fullbokad...Och jag blev lite svettig, det är liksom sista chansen att träffa dem imorgon ju...Ringde Viking Line, som åker till Mariehamn, och bokade in bilen och barnen. Det blir en bilresa på 4 mil enkel resa då när vi väl är på Åland, vilket trassel...Men vi kommer åtminstone både dit och hem. Direkt då allt var bokat så ringde min kompis M och undrade vad T skulle göra imorgon...Hon ville ha med honom till Furuviks djurpark (!) som medresenär & kompis till hennes son Ante. (T oc Ante är superkompisar sedan de var små...) Jag sa ja direkt, eftersom jag vet att min son mycket hellre åker med Ante än följer med oss andra imorgon. Han blev jättelycklig över beskedet. Dottern är borta, som vanligt, hon bara mellanlandar hemma, stökar till lite, äter en tugga middag och sticker iväg. Jag har blivit den som ska förbereda allt till imorgon, ensam. Ska packa till T, se till att han har pengar med sej (det blev dyrt ju, inträde och åkband för 350 kr trollar man inte fram hur som helst) som tur var hade han själv hundringen han fick i lön häromdagen. Och så måste jag se till att Annikas grejer till hennes söner är med, samt badkläder, blöjor, myggmedel till Bille (som får varbölder av myggbett) solkräm och lite annat... Vi måste ÅKA halv åtta, och vi som brukar vakna vid kvart över åtta...Spännande...Har nu försökt få minstingen att sova i över 1.5 timme, utan resultat. Börjar bli rätt frustrerad, inget är färdigt än...Jag är dock nöjd över att ha hunnit dammsuga upp all sand Bille släpar in från sin sandlåda, och skurat golven (han hade ritat på hela köksgolvet med utomhuskritorna) och jag har även diskat upp efter dagens bestyr. (TACK för diskamskinsuppfinningen!)

Nej, nu släcker jag & lägger sonen i min säng så hoppas jag han somnar. Sen får jag väl försöka orka smita upp och göra klart allt inför imorgon...Hoppas verkligen att jag inte försover mej bara, det går bara en båt som vi kan åka med så...

GOD NATT! :O)

Lev väl.

 
 
L8n

L8n

31 juli 2009 13:01

Va häftigt att pajen ble bra!! o vikken rolig sommar ni verkar ha, massor me skoj!
kramar

http://lopplottan.bloggagratis.se

 
SpiderMom

SpiderMom

1 augusti 2009 12:01

Vi har fullt upp, hela tiden Man känner inte av det onda i kroppen då...Och den lilla killen behöver roas hela tiden, annars hittar han på hyss...
;O)

http://spidermom.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards