Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Bubblel om min bubbla och det andra politiska

Av Jessica - 11 februari 2011 02:44

Det finns inga genvägar…Inte om man vill vara en glad och lycklig människa. Och frisk. Och ha ett vackert hem man slipper skämmas över. Och barn som kan få idrotta, fotboll, nycirkus och ki-box, och så spela musik, det glömde jag. Lektioner. Allt kostar såklart. Och jag har ju massor av pengar. Inte. Inte alls. Min resa till Australien samlade jag ihop till under 4 år, och med god hjälp av vissa goda vänner, bland annat ena sonens farfar, vilken är en mycket kär och god vän till mej. För alltid. En förebild, en kämpe, som inte heller har en massa pengar. Och för det mesta hoppet och humöret uppe. Jag undrar hur länge min bubbla kommer att hålla? Den jag sitter i just nu? Tills jag slutat söka runt efter penagr till de räkningar som saknar täckning, till min smärta gått ner till en nivå jag kan försöka leva med och ha ett värdigt liv, ett roligt och mindre tungt och kämpigt liv,,,ja, ni fattar? Det finns inga genvägar.

Jag har mycket is kolan nu. Och jag har mycket med barnen och hemmet och föreningen där jag är ordförande. Det klagas, saker är sönder, pengar har vi lite grann, men behöver mer, och ingen vill höja hyror. Mitt i alla dessa saker ska jag försöka funka som en vanlig mamma, kompis, vänm, ordförande, med pondus och kunslka´per. Och mitt i finns de här skitjobbiga smärtorana som kräver värktabletter. Jag vill ha städhjälp hemma! RIKTIG! Jag orkar bara inte längre . Armarna svider, nacker värker, tappar känseln i armen...Och f-kassan är positiva och vill rahablitera. Men hallå, min nacke är typ "geggamojja" som Åsa, proffesron i smärta sa. JAg blir bara sämre. JAg är färdigarbetsprövad. Eller är jag inte? Socialbidrag då, eller olika faser. Finns fas 4 nu? Där bottenskapet hamnar. De som inte har muskler, nerver, gått in i väggen, psykiska handikapp, cancer osv. Längst ner på evolutionskedjan, inklusive arbetarsidan. Vem kan, vem vill förändra? Vilket parti kan hejda människoförnedringen??? Och vet ni, ingen går säker. ALLA kan bli sjukaa. Men skillnaden är då att en rik moderat har tecknat diverse försäkringar så han/hon kommer få sin vård och ersättning ändå. Men vi andra då? Vad får vi? Om vi har tur: Ligga på luftmadrasser i källaren till Af...Kanske kan vara trevligt, men naturligtvis inte utan pengar. Får väl dra till Norge, och skala barnaner! (Uppdrag granskning häromdagen)

Carpe Diem & Il vivra verra, för så är det ju! Och superdupersnöstorm är det nu, med en dotter på 16 som kommer hem i en plogbil kl 01:15, inga bussar gick...nähä. JAG TYCKER MAN KUNDE BEGETT SEJ HEMÅT TIDIGARE DÅ ALLA VISSTE VAD SOM VAR PÅ VÄG ATT SKE...tonåringar, tjejer främst, lever parallella liv med sin familj, tydligen. Hjälpa till hemma är lika svårt som att bli antagen till att bli den första 16-åringen i rymden! Inte ens sina EGNA saker hålls undan...JAG VANTRIVS! Jág MÅSTE få bort allt detta vi har fel av och för mycket va, snaaaaart!!!!! Men nu sova. Klockan är tokmycket. Hoppas jag kommer ut imorgon bitti, ska till doktorn med mitt onda finger ju...

Lev väl.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards