Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

Premiär och lite annat

Av Jessica - 13 juli 2011 22:53

Hej!

Det har hänt en del kul, för några dagar sedan åkte jag ut till en fd kurskamrat (från högskolan) som bor på Ljusterö. Det var underbart mysigt och trevligt. Jag åker gärna dit igen! Jag till och med badade (inte bara doppade mej). I havet. Och så köpte vi hallon och jordgubbsplantor, jag och yngste sonen...Det sitter nerklämda mellan rosor och andra växter som trängs i min minimala trädgård nu...


IDAG var det mulet och trist, 17 grader och då tyckte barnen och jag att vi borde åka till Täby Centrum och shoppa. Vi skulle först och främst till en leksaksaffär och köpa en present till äldste sonens kompis i Australien. Han fyller år 29 juli. Hoppas paketet kommer fram i tid nu. En lång resa ska det göra... Been there, done that =)


LLilla sonen hittade ett stort plasttåg, ser ut som en spårvagn, och det kostade endast 50 kronor. Har kostat 250. Vilket klipp! Vi slog till. Stora sonen tog alla sina pengar och köpte en radiostyrd bil... Jaha. Men han bestämmer ju själv...


LLILLA SONEN LÄRDE SEJ CYKLA IDAG FÖRRESTEN! STOOOOR händelse! Han är så stolt (och jag med). Storebror satte honom helt sonika på sin 20-tummare och så sprang han bredvid, släppte och barnet cyklade. Han skrattade så det hördes i hela området! =) Sen plockade vi av stödhjulen på hans lilla cykel (då vi kommit hem från Täby) och han kan nu starta från stillastående, bromsa och köra ganska fort. Ibland vinglar han förstås rakt in i en buske eller vägg, brevlåda eller något liknande. Men han gråter bara en skvätt, torkar tårarna och provar igen. Otroligt kul! Han är ju bara 4.5 år och de andra av mina barn cyklade nog inte vid den åldern. Tror jag. Åtminstone inte sonen. DDäremot kan dottern ha gjort det, hon var tidig med precis allt...


Nu ska jag sova. Har haft extremt mycket jobb att göra med min förening. Det är en massa information som måste läggas in/ändras för hand innan allt funkar...men nu är vi nära slutet, ska bli såååå skönt. Har varit och köpt in mattor till outletbutiken också. Jag ville prova en sort som min boss inte direkt gillar, men jag hoppas de kommer att funka...De är svarta och grå och det gillar folk...Hoppas jag. Vi behöver sälja MASSOR. Vi har ju inga kontanter knappt, och någon vinst kan vi inte snacka om heller...


EN intressant grej; jag pratade med en vikarie på sonens dagis. Vi pratade om det som den övriga personalen snackar om; hans hyss, att han skulle slåss och vara utåtagerande och reta upp folk. Hon kände inte igen mycket av detta. Hon sa att hon inte sett honom göra något oprovocerat någon gång! Och han talar alltid sanning, man kan fråga vad som hänt och han säger det. Även om han gjort dumma saker, och då ber han om förlåtelse. Precis som jag uppfattar honom! HUR kan det då komma sej att det inte funkar med övriga personalen? KAN det bero på att de redan "dömt ut" honom och utgår från att det kommer hända saker och då gör det ju det? Att ha någon som går efter en hela hela tiden, det måste vara traumatiskt?! Jag kan inte fatta att de inte får det att funka! Och jag vet andra barn på förskolan som verkligen HAR attitydsproblem, bland annat en pojke som alltid retas med min och då slutar det med att min smockar till...Och då är MIN son hemsk. SER de inte (eller vill inte se) vad som händer innan min son slår eller "ger tillbaka"??? Underligt, att det kan hända saker om de nu "punktar" honom hela tiden. Hur kan det ändå hända saker? Inse att det ni gör inte funkar och ta in proffs istället!!! Ja, ja. Det kändes underbart iaf att höra att det finns de som SETT att min son inte är ett jäkla monster med någon underlig aggressiv bokstavskombination. Känns ändå som att jag vill byta dagis. Men vart ska jag flytta honom då? Ingen aning. Vad är rätt, vad är fel? Hur som helst! Han har fungerat alldeles utmärkt med andra barn då vi varit ute och rest och hälsat på folk, utom hos kusinerna, för där huserar en bossig dam på 6 år och en skitmesig mjäkig farbror som inte tror att hans dotter kan vara retsam eller dum...Då blir min son kränkt, och smockar till skitungen, som skriker, och så får min son skäll. Som ett brev på posten...

PÅ FREDAG ska jag ha kvalitetstid med min dotter. Men det blir dyrt. Hon och jag ska rida ute på Väddö. Ungefär vid Barnens Ö. På hästar som är "allergivänliga"! COOLT! Det är ryska hästar med en annan typ av päls än "vanliga" hästar. Kostar 900 kr...Hubba. Men det komer verkligen vara roligt och vi behöver umgås lite, hon och jag. Vi börjar glida ifrån varandra. Det är väl så i tonåren? Men jag vill inte ha det så, och jag tror att det blir bättre snart. Hon håller på att spara till en ny resa till Australien. Hon ska åka då hon slutat skolan, om 2 år. Hoppas hon kan skärpa till sej och jobba på lite bättre då så hon har ett jobb och kan spara undan pengar. Hon tänker inte ens skaffa körkortskursen för bil, handledning 700 kr/pers. Hon avstår hellre än att missar resan till Aussie...Men jag tror nog att det ena faktiskt inte utesluter det andra...

Just det ja. Jag ska sova. Ha det gott.


Lev väl.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards