Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

En dröm blev sann

Av Jessica - 28 januari 2011 12:30

         Jag gjorde det!!! Se bilden ovan!!! JAG DYKER I STORA BARRIÄRREVET! 46 minuter, 26 grader i vattnet. Maxdjup 15 meter! YEEEEHAAA!


Jag har upplevt min drömresa till Australien som jag haft sedan jag var mycket liten. Jag, mina tre barn och min mamma åkte. Vi var borta i fem veckor och jag dök i Stora Barriärrevet (UNDERBART, precis som man sett på teve), sett Operahuset i Sydney, Sydney Tower, åkte Monorail, varit i Australian Reptilepark, Auqarium, 

mm mm. Sista veckan bodde vi vid Bondi Beach och beundrade lifeguardsen vi sett på teve; Bondi Rescue... Resan var lång. Vi åkte tre flyg dit och hem...Resan hem var hemsk, var vaken 56 timmar det dygnet. Till slut blev jag koko.

Nu har jag ännu en dröm, och det är att klara min högskoleutbildning, till förskollärare, mot alla odds med kronisk värk pluggar jag vidare... Jag var hos läkaren i torsdags. En professor. Jag är utdömd, 40 år gammal. Kan aldrig bli bättre, min nacke "ser ut som skit". Tur jag fick min 5-6 operation iaf...

Jag kämpar på. En vecka i taget räcker. Ska spara pengar till en annan bil, ny har jag inte råd med. Fler resor blir det inte på ett tag iaf. Dyrt var det, men värt varje krona!

Ja, just det. Barnen har fått en liten kaninpojke! Spontaninköpt av en kompis. Han heter Ozzy och är en luddig liten charmig kille, med en pappa som är Lejonhuvud och en mamma som är halvdvärgvädur. Underbart med djur, synd att jag är allergisk bara...Hö och jag är inte kompisar, men barnen kan sköta honom gott...

Sköt nu om er alla. Glöm inte bort att du kan ta dej hur långt som helst, bara du är envis, planerar bra och är väldigt beslutsam! Ha dt bra!


Lev väl.

        

Blcksmiths Beach

Känguru i Australian Reptile Park

Operahuset i Sydney, jan 2011

Sandhänder, Bondi Beach jan 2011

Graffitti Bondi Beach COOL

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards