Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Existensiella tankar, kan man säga

Av Jessica - 31 januari 2011 00:47

Carpe Diem.

Om du vore en mullvad skulle du, till vintern, samla daggmaskar på hög. Vet du vad du skulle göra sedan??? Något brutalt. Du skulle bita av en del av framändan på masken. Då är det finurliga att den inte kan rymma, och så har du middan nedanför nosen hela vintern. Bokstavligen. Smart. Brutalt.Men hu, va?
Och den allra minsta lilla näbbmusen är så lite att det inte kan vara sant ens. DESSUTOM krymper den på vintern, alltså skelettet. Och det finna alltså forskare som säger att bnäbbmöss under 2 gram kan inte överleva där de bor; alltså i SIBIRIEN, NORRA SVERIGE OCH NORRA FINLAND, där ädet kallt, men vet du, deöverlever. Hemligheten är att de käkar hela tiden då de inte znarkar,. de äter motsvarande sin storlek som om JAG skull trycka i mej 33000 köttbullar, typ. Och alla dem på två timmar, precis som lilla musen. OTROLGT! Jaha. Varför i allsindar bloggar jag om mullvadar och näbbmöss då? JO! Imorgon ska jag till min kära högkolekurs för förskollärare, och vi har nu specialinriktningen till Utomhuspedagogik, naturkunskap, kemi, fysik, naturvetenskap, rörelse och bild, och säkert något mer, ja, biologi. 30 poängskurs, som ska bli skojig.
Men som ska bli tung och hård för lilla mej och min arma onda kropp som inte vill bli frisk igen. "Ruttet och trassligt och ihoptryckt därinne" sas det. Upplyftande. Smärtfri trodde jag aldrig, men kanske en till operatio iaf. Hu och hej hopp. Livet kan vara skit ibland. Jag som är så trött. Satt ikväll och tvångskopierade en bok vi MÅSTE HA. Den ska återlämnas imorgon. Kunde aldrig i min vildaste fantasi trott att det skulle ta 2,5 TIMMAR. Och Liten for omkring, ställde lite snygga frpgor, som tex om boken är bra (ungen är 4 år), om jag behöver den när jag jobbar med barn, kanske. HAn trodde också att jag skulle bli galade om jag åt äpplet Storebrodern kommit upp, i annat fall gick det säkert ner i hans egen mage, lillebrors alltså. GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP! Försvinn ner i din NYIKÖPTA SÄNG OCH SOV! LÅT MEJ BLI KLAR MED DEN HÄR SKITEN NÅGONGÅNG! DU SKULLE SOVIT FÖR TVÅ TIMMAR SEDA & JAG ÄR SVINMTRÖTT & MÅSTE GÖRA KLART OCH DET TAR TIIIIIIIID! SOOOOOOOV UNGEEEE! Puh. Herrejösses. Storebror lyckade inte alls söva brodern, han har inte så mycket intjänad pondus i det ämnet. Än. Till sist kom den där äldsta ungen, hon jag fick först, hon som var som en liten söt ängel tills hon fyllde 6 år. Sen ni...Muterad. De där goa barnakramarna och söta jagälskardejmamma med hjärtan på och så, de är hårdvaluta idag, tio år senare. Vad hände? Jaja. Min existesiella plan då? Jag ska prata med försäkringskassan, ansöka om förlängd
En rolig sak som hände idag var då jag fick ha mitt goa kusinbarn M.M här. Fina pojken. Snart är han 1år, och OJ vad vi busade och lekte. Jag säger då det, att börja på förskola blir skoj för honom, det såg jag idag. Positiv och trygg kille det där (brås på mej såklart=
Nej, vet ni. Jag vill apropå existesiella ämnet också påminna om de snart utrotade TIGRARNA samt SJÖKORNA! Dessa fantastiska vänliga vegetarianer! (De sistnämnda alltså!) Skänk bidrag till dem, de behöver all hjälp de kan få. Orangutangerna också. Och MASSOR FLER, både djur och människor...
Jag också. Jag har läskigt och oroande dåligt med pengar...Men, en dag i taget. Allt ordnar sej. HAr säkert några kompisar med en fika hemma eller två. Kanske en god soppa? Tja, ni vet vart mitt hus bor!

Sköt om er och sov gott. Jag har burit tillbaka sonen (W, 4år) till sin nyinköpta säng(han valde den själv!) och nu vill jag att han stannar kvar över natten i den...Men jag kan lätt lätt lätt erkänna att jag saknar hans varma kropp här bredvid mej i min 120-säng =(
PLUTTEN! Men han MÅSTE börja sova i sitt rum, och leka i sitt rum, han börjar "bli stor" men någon gång kan han säkert mysa med mamma. Kanske sista timmen på morgonen...vi får se.                                               
       
Il vivra verra.
Sköt om er! <3
Lev väl!
  
        
Vig som bara den!              Nackopertionen 26 april-10
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards