Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Bryta ihop och komma igen

Av Jessica - 2 februari 2012 22:35

Nu har jag andats och skrivit och tänkt. Jag har skickat min prel projektplan till handledaren. Han har inte hörts av. Inte något ovanligt. Han verkar vara så ruskigt upptagen att han inte hinner med att svara, tydligen. Och jag är ju en extremt besvärlig student dessutom...Ja, ja. Jag har kommit fram till något i alla fall. Skönt. Sedan om jag kan skriva något från litteraturen också,, annars måste jag fundera om lite på intervjusvaren... Just nu kommer jag inte längre.

Ikväll var vi på den öppna cirkusträningen, men det var inte så kul eftersom "riktiga ledaren" inte var där... Men sönerna svingade i trapetsen i alla fall. Femåringen stod upp, TVÅ METER över marken, till synes helt orädd...Mitt hjärta stannade nästan, samtidigt som jag ville peppa honom och inte göra honom rädd. Svår balans... Storebror var gullig också och de lekte jättefint tillsammans. Skönt att de funkar ibland i alla fall   

Det har snöat ganska ymnigt under dagen, men det har varit fjäderlätt snö, så det har inte krävts enorma krafter att skotta bort det...KALLT var det, -17 grader på morgonen. Önskar jag var i Qatar där min mamma är nu. Hon hälsar på sin storasyster som bor där fn med sin engelske make. För en tid sedan bodde de i Hong Kong. Så kan det vara... Jag har fullt sjå att få mina pengar att räcka till mjölk, bröd och middagsmat varje dag, så det blir inga resor på länge. Dottern kom hem idag och meddelade att de ska åka slalom i Ronne med klasse/skolan på Friluftsdagen...Kostar "bara" 350;-. Och så kom räkningen för hennes sånglektioner för denna termin, 650;-, Det kostar att ligga på topp, typ.

Imorgon hoppas jag verkligen att jag kan åka ut och rida. Risken är att det är för halt eller för mycket snö alternativt för kallt...Håll tummarna nu så jag kommer iväg. Jag behöver verkligen det! Min gosehästkompis Topaz går igen efter vila i 3 månader pga hälta. Det var så UNDERBART att rida honom förra veckan, att jag bara log hela tiden. Jag blir så lycklig av honom. Han har en del bus för sej och lite knasgrejer. Han visar tydligt om man är för tydlig i mina instruktioner. Haha. Han drar bak öronen, ibland skuttar han till och det kan även komma ett upprört gnägg! Han är lite som jag, det går inte att ta miste på vad han känner! Han bjuder gärna på galopp och om han gillar den som rider honom går han framåt och bjuder till. Det är verkligen härligt att känna den här samhörigheten med en häst. Vi pratar liksom, fast utan ord. Jag vill rida imorgon, please.

Nej, nu ska jag försöka somna. Jag känner mej oerhört slut och matt och trött, men jag har svårt attvarva ner. Nu har jag så mycket tankar att det bara snurrar...hur får man ihop alla pengar man behöver till sina barns alla aktiviteter? Vaccinationerna? Vinterkläder? Ja, ja. Allt har sin tid. Jag gör mitt bästa, och jag brukar landa på fötterna. Det blir tufft fram till min examen, det fattar jag ju, men sedan...ska bli underbart och fantastiskt att kunna vara ledig på helgerna, att slippa all kurslitteratur, att slippa tentor och ångesten över alla dessa knäppa lärare som har makten över mej... Jag vill väldigt gärna byta hanledare, till en som inte nedvärderar mej, men det känns samtidigt som ett nederlag och jag vill inte vara taskig. Det är väldigt ovanligt att man inte funkar tillsammans fic jag höra, men vi gör verkligen inte det...och det är MIN utbildning och MITT liv. Jag ska fundera lite till. Har nog med problem. Förskolan där sonen går måste jag ju ta tag i också. När jag berättar vad jag och han utsätts för, vad de säger och gör, hur de handlar och gör så reagerar folk upprört och blir riktigt arga. Det har fått mej att inse att det verkligen ÄR fel och inte okej det som sker. Nu är det ju "bara" några månader kvar, sedan är det skolstart i augusti. BUP-kontakten jag har är mest terapi för min del...Jag har så mycket inuti mej nu så det känns som om jag väger hundra kilo...Jag får inte låta allt negativt komma åt mej, men det är ju lätt att säga...

Näää. Nu säger de på väderprognosen att det ska bli rejält kallt imorgon...Vad är rejält kallt??? Kan man rida i minus 10? Minus 15? När blir det inte roligt längre? Jag som är så lättfrusen av mej...Buhu. Bli fint väder bara imorgon, snälla vädergudar!

Lev väl.


                    



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards