Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Jessica - 18 maj 2011 23:25

Hej!

Hela dagen har jag varit "duktig" faktiskt! Kört sopor, röjt och burit undan saker och grejer och prylar och lämnat kläder till kusinbarnet och till Pingstkyrkans loppis... Och sen hade jag en timme då jag handlade mat och tvättmedel... Sedan blev det ett ytterst låååångt styrelsemöte där jag är ordförande. Kan inte fatta hur våra möten alltid blir så långa? Visserligen är alla intresserade och har många idéer, men på de möten i den andra styrelsen (där min mor är ordf) så har vi aldrig längre möten än 30 min... Och inte fattar vi lika många beslut där heller iof. Men ändå.

Köpte en ny cykel till fyraåringen idag, på impuls. Han älskkar att cykla, alltså med stödhjul och på cyklarna på dagiss, men den gamla lila med punka han fick förra året bara står och ser trist ut...och han suckade...och nu har han en NY med luft i hjulen, ringklocka och handbroms! Och eldsflammor, en cooool...som pappan fick skruva ihop, den kom i 6 delar =) (inget för mej om jag absolut inte måste, NOLL tålamod med ritningar och beskrivningar...) När jag kom hem sa pappan att han tror att sonen fått en konstig sjukdom. Jag fattade ingenting, och då visar han mej huvudet på pojken. En ganska stor kal fläck, med formen av ett hjärta, större än en femkrona, mitt på sidan av huvudet. Den bara är där, men vi fattar inte hur den hamnat där? Pappan åkte hem och jag och sonen har lekt lite med tågen och några dinosaurier... Nu sover han gott bredvid mej, och imorgon ska jag ringa en läkare och fråga...Hm.

Har bokat och betalat ett biobesök på fredag kl 21.00 med de äldsta barnen. Vi ska se Pirates of the Caribbean 4, med 3D-brillor. I 2.18 minuter. Ska bli hur coolt som helst. Jag har inte sett någon film i modern tid med 3D-glasögon. Jag minns fortfarande de rödgröna suddiga bilderna i en tidning och någon konstig film på typ 80-talet. Dottern har försäkrat mej om att det inte ser ut så längre, glasögonen går på någon våglängd av något slag? Jag fattar inget, men det spelar ingen roll, bara jag får se Johnny Depp som Jack Sparrow. Han spelar den rollen sjukt bra!!!!

Nu sova. Hoppas jag inte blir inringd till dagis imorgon, jag har sagt att jag kan, men jag vill göra klart hemma, och läsa och vila, och hinna ringa barnläkarmottagningen...

Ta hand om er där ute, var ni än är!

Lev väl.


Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards