Av Jessica - 17 augusti 2009 14:56

Hoppsan vad tiden går!

Jag har jobbat och där fixat övervakningskamera (envis som jag är har jag lyckats alldeles själv få en kamera att filma vid kassan så vi kan se det uppe) och jag har försökt komma ikapp med tvättberget, både det rena och smutsiga. Det rena ligger nu efter...Man ska hinna få in den i skåp och lådor också.

Igår var en LÅNG och TUFF dag... Jag har "trädgårdsdag" i föreningen där jag är ordförande. Allt hade jag noga förberett och fixat fram så det var bara att portionera ut arbetsuppgifterna. Det kom 15 (!) förutom jag. Det är TOPPEN! Jag tog det jobbigaste jobbet (gräva och plantera mm) tillsammans med två unga starka killar samt en man i 60-årsåldern (som mest vattnade, men det var viktigast att alla kände sej delaktiga, och det var alla). Jag blev alldels torr i halsen och for omkring mellan de olika "stationerna", hjälpte en förvirrad dam som låst sej ute och kollade att det fanns engångsmuggar mm. DET BLEV SÅ FINT! Alla var nöjda över sina insatser, och jag över att det blev en sådan succé. Vi avslutade med fika i lekparken. Sedan satt jag en stund på kontoret, gjorde kreditupplysningar på två nya medlemmar och lite annat smått. Direkt efter åkte jag hem, åt lite flingor, och sedan till kontoret här där jag bor. Skrev in nya medlemmar, elen som lästs av och skulle skriva ut avierna. Vid varje avi som skulle skickas med e-post stängdes programmet av och jag fick börja om från början. Höll på att få hjärnsläpp! Till slut gav jag upp och skrev ut papperskopior till samtliga. Suck. Skitprogram. Och inte har jag tid att sätta mej och lösa problemet heller. När jag kollade e-posten (skickat) så HADE avierna skickats, iaf till de första 5. Några hade fått tre meddelanden...Suck igen.

Jag hämtade Liten hos sin pappa och åkte hem och fixade middagen. la honom 20:00 och han sov 20.30 REKORD! Jag hann både duscha och fixa lite hemma (disk och tvätt och sopa bort några kilo sand från hall och köksgolven). La mej 22. Sov säkert halv elva. Skönt. Dotter var på vift och mobilen gick ej att nå, till slut, efter detektivarbete och spaning bland de av hennes kompisar jag hade numret till, fick jag tag i henne. Batteriet slut. KLANTUNGE! Orolig var jag ju. Hon kom iaf hem direkt.

IDAG kom O och hämtade Fjutten. Dagisinskolningen fortsätter. Jag åkte till Upplands Väsby med Snicke och Dottern. Jag gjorde om min delfin (som jag gjort om 2 gånger tidigare utan att bli nöjd) och denna gång blev den HELT PERFEKT. Shit bara så ont det gjorde när han färglade den...Sedan la jag till ett hjärta på svanktatueringen på mitt mellanbarns T. Han reagerade sist när jag kom hem och det bara hängde ett hjärta på syskonens namn. Jag hade ju inte alls den tanken med deras hjärtan, eftersom alla tre namnen sitter ihop liksom...Men Ted gjorde ett hjärta på mindre än en minut, så nu bör sonen bli nöjd ;O)

Nu ska jag byta sängkläder och betal räkningar. Sedan är det dags att hämta min lilla trollunge hos pappan.

Imorgon är det min inskolningsdag, samt på onsdag. På måndag börjar min skola och nu på onsdag de två stora barnens. HU så fort det gick på slutet av sommaren...jag hann inte med...MERA sol och bad! Jag är inte riktigt nöjd än :O(

Av Jessica - 14 augusti 2009 22:19

Egentligen är det rent magiskt hur mycket man KAN göra bara på några timmar! Jag måste helt enkelt vara enormt effektiv. (Eller bra dum?) Morgonen började med att T ville äta en av sina abborrar till FRUKOST. Okej... Han fick en nystekt som han snabbt och glatt åt upp. Sunt att ha barn som ÄLSKAR fisk. Nyttigt och bra. Söta ungen min! O hämtade Bille. T skulle varit med dem och fiskat idag, men han och O blev tydligen osams. Och omogen som O är så åkte han iväg med Bille för att typ statuera exempel. Suck. Är man uppvuxen med straff och nej och förbud och hot är det antagligen svårt att handla på annat sätt. Antar jag. När O ringde och beklagade sej talade jag om vilken idiot han var och att han faktiskt ska föreställa den vuxne och att han fick reda ut det hela. Och han GJORDE det. Bra. Bra. Det hade fiskat en liten stund, sen tog alla 40 maskarna slut. Bille hade matat fiskarna med allihop! (Han hittar då på saker hela tiden!) Ingen mask ingen fisk... Dotter frågade om hon fick åka till Stockholm och köpa kläder... Nja, tyckte jag. Men hon skulle åka med flera kompisar, så jag gav med mej. Jag blev uppringd av Saabverkstaden och de sa att jag kunde hämta bilen. Topp. Förbi datorbutiken och köpte färgpatroner och ringde Avis och frågade om de kunde hämta bilen uppe på saab. Tankade hyrbilen, in på saab, tog summan om 2800kr på avbet i fyra månader och drog ut till arbetet. Lite försenad. Men det var okej, jag hade kollat med Lasse innan. På jobbet dök den där skumma personen upp igen. Vi TROR det var samma iaf. Han som stulit pengar ur kassan TVÅ gånger. Svante, en gammal polis, kom körande och då klev skummisen ut från butiken och gick till lokalen mitt emot och försökte få det att se ut som att han var en kund. Lodis, 180 cm utan bil, enl Svante. Jag ringde datorbutiken och Snicke. Nu jäklar skulle vi ha övervakning. På riktigt. Snicke kom med borr och sladdar och kamera och grejer och fixade. Drivrutinerna trasslade och hängde sej. Till sist lyckades lilla JAG att få till det! Nu har vi full koll på lokalerna uppifrån! Skönt! Efter jobbet åkte jag till grannen, handelsträdgården, köpte lämpliga växter och jord till trädgårdsdagen vi har i föreningen på söndag. Lämnade av det i föreningen. Pratade lite med Snicke, hämtade pojkarna hos O. Hem och lastade ur allt. Upptäckte att jag postat kontraktet och medlemskapansökningen från en mäklare då jag la på jobbets fakturor. SKIT! Ringde Posten. De kopplade runt mej i en kvart. Sen svarade en jättegullig tjej att hon skulle skicka Jonathan. Han kom och jag fick mitt kuvert. Vardagshjälte! HUR trasslig får jag bli egentligen? Jobbigt att flaxa runt och ha samt ansvar överallt. Hjärnan kokar över. MÅSTE bli lite lugnare runt mej snart så jag orkar med. Definitivt innan plugget börjar. Jaja. Snicke kom med middag. Tack! Jättegott. Grekiskt spett och pasta mm. MUMS! RIKTIG MAT. För en gång skull. Bille övertrött och speedad. Svår att söva. Nu ska JAG sova. Trasslot är trött;-) Lev väl.

Av Jessica - 13 augusti 2009 22:23

Väckt kl åtta av O. Åh vad trött jag var. Bille ville absolut ha sin morgonmysstund med Mamma innan pappa fick ta med honom ut i köket. Lite snopet för O som inte riktigt förstått det här med anknytning och sånt....De åkte till dagisinskolningen och jag till jobbet... Nästan inga kunder. Som vanligt. Tråkigt. Vi behöver få lite bättre ekonomi. Lagt in ett gäng mattor på Tradera iaf. Hoppas någon säljs... Åkte hem och hämtade O och mina söner. Vi skulle fiska. Med metspö. T ville så gärna. Och O kan inte hjälpa T och samtidigt hålla reda på Bille, krokar och linor, så jag fick följa med. O gjorde i ordning allt och T ställde sej med ett 6 meter långt metspö. Efter fem minuter tyckte han att det var tråkigt. Själv jagade jag runt efter Bille och var livrädd att han skulle halka på berget eller få en krok i ögat... DÅ nappade det. T ryckte upp den stackars fisken och hoppade av glädje. O krokade av den och lämnade sitt spö till T så länge. Då nappade det igen. Bille tyckte att fiskarna i hinken var fina. Jag frågade om vi skulle släppa ut dem eller äta dem. T ville äta dem. Han älskar abborrar. Då tyckte jag att fiskarna skulle avlivas eftersom de var stressade i hinken. 'äh, det är de inte alls!' svarade O lite snopet irriterat. Jag tyckte hemskt synd om abborrarna iaf! Molnen blev svartare och svartare. Dropp, dropp. Stänk, stänk. Ösregn. T ville inte sluta. Nu hade han 5 abborrar, O ingen. Bille ville åka hem. Jag och han gick till bilen. På vägen plockade vi mängder av skräp. Mest MCDskräp. Muggar, sugrör och påsar, men även ölburkar och flaskor, aluminiumfolie, plast i olika former samt sex engångsgrillar låg bara slängda lite överallt i skogen bredvid stigen. Jag klarar inte av att se skräp i naturen. Hur är man funtad när man bara slänger sitt SKIT mitt i naturen, vid en stig ner till havet?! Nere vid berget vid havet var det ÄNNU mer, med det fick jag inte med denna gång...(ingen KAN väl tyckt ser vackert ut att komma ner till vattnet och så ser man skräp, ölburkar och annat vart men än tittar!) Efter jag och sonen hjälpts åt och fått in skräpet i bilen sa min lilla kloka son: jag blir så ledsen när dumma människor kastar skräp så där ute. Det får man INTE göra faktiskt! Inte visst då mamma heller? Underbart barn jag har. Puss. Nu är vi hemma. Har fotat fångsten om 7 abborrar, varav 3 egentligen var för små, men de hade slukat kroken så illa så vi (alltså exet, JAG har fiskfobier. JAG tar INTE i fiskar som lever eller ser ut som fiskar, tack) hem, dyngsura. Regnet riktigt öste ner. Fått allt på tork. Båda sönerna sover. Jag är trött. Ska invänta tvättmaskinen och torka tvätten. Men sen krypa till sängen. Idag är min vidriga värk ILLA. Jag mår egentligen skitdåligt. Men har ju jobb, ett hem och tre barn att sköta. Jag måste försöka låta mitt lidande umgå barnen så Mkt som möjligt. Idag var det lite svårt, men gick. :) Sov gott. Jag fuskar och tar en insomningstablett. Annars med denna smärta somnar jag tyvärr aldrig... Kramiz. God natt och ha en bra helg! Lev väl.

Av Jessica - 12 augusti 2009 22:55

Hej hopp igen! Jag bara måste skriva lite till. Min son, tvååringen, är som bekant ganska vild och påhittig. Idag klättrade han först upp på hockeymålet min mamma snickrat, sedan klängde han sej upp på en fasadstege på gaveln mitt emot vårt hus, och klättrade upp fort som sjutton. När jag upptäckte honom hängde han glatt i stegen cirka 2 meter över jordens yta! Hjärtstillestånd på mamman... Fick iaf ner honom och han bubblade på glatt om hur stor kille han var och hur högt upp han varit... Stoppade ner honom i badbaljan och plockade i diskmaskinen. Hörde hur han ropade att jag skulle titta. Vattnet var upp till kanten! Det är alltså en hundralitersbalja! Jag hade glömt stänga av vattnet. Puh. Men han var superlycklig. Torkade honom, på med blöja och body och använde badvattnet till att vattna mina blommor. När jag kom in igen för att fylla på kannan SATT ungen i baljan. MED blöja och body! Gah! Av med blöta grejerna, torkade och ny blöja och in i säng med honom. Han somnade ganska snabbt. Skönt. Nu har jag varvat ner nerverna lite och ska försöka somna. Jobba imorgon. Lev väl.

Av Jessica - 12 augusti 2009 16:34

Regnig morgon men det klarnade upp. Skönt. Dagisinskolningen gick bra. Bille är som hemma. Det gick jättebra på förra förskolan också. Tills jag lämnade honom 'på riktigt'. Han skrek som en stucken gris vid varje lämning i flera månader... Efter dagis åkte vi och skulle köpa en blomma, Rudbeckia eller vad de heter. De är iaf rosa och JÄTTEHÖGA. Och vackra. Vi åkte till Blomsterlandet. Köpte det vi skulle. Skulle starta bilen...gick inte att vrida runt nyckeln. Suck. Har en Kör vidare försäkring hos Trygg Hansa, vilken jag fick använda... Bärgning och gratis hyrbil i max tre dagar. Tjo! Vad glad jag är att jag tecknade den! Medan vi väntade på bärgningsbilen sprang Bille omkring på parkeringen och jag motade vänligt bort de som försökte parkera framför min bil. GANSKA jobbigt att vänta på en parkering med en helvild tvååring vill jag lova... Bärgaren kom och körde upp min bil bakpå. Min son studerade intresserat alla moment. Sedan åkte vi inne i hytten och blev avsläppta vid Avis. Hämtade bilen, en blå Volkswagen. Ny och välstädad. (Hjälp. Min unge kommer smutsa ner den på ett ögonblick...) Åkte upp till Saab och pratade lite. De ska byta tändningslåset. KAN ta två tre dagar. Min chef ringde och frågade när jag tänkte komma. Enligt honom stod jag uppsatt idag? Jag fattas ingenting... Har ju haft inskolning och jag borde inte ha satt upp mej på idag. Måste vara gammalt, innan jag fick nya dagisplatsen. Jaja. Hem via MCD. La sonen i hans säng. Medan han sov middag så planterade jag och sopade på framsidan. När Bille vaknade har vi varit ute i lekparken. Börjar bli dax att gå in och göra middag. Kroppen är totalt slut. Värker och är jobbig. Nu ska jag tydligen gunga gungbräda en stund... Lev väl,

Av Jessica - 11 augusti 2009 13:34

Det var riktigt jobbigt att vakna till i tid och ordentligt i morse. Men klockan nio var vi på nya förskolan. När vi kör mot dagiset säger Bille: "Här är mitt dagis. Anna-Karin och Lotta (hans förra fröknar) bor inte här" GULLIGA KLOKA BARN!

Fröken Lena fick kontakt direkt, de lekte med bilar och kollade runt och avslutade ute. Bille provade cyklar och kom emot mej på en "dubbelcykel" som han knappt nådde ner till marken från och sa "Jag är en duktig sej" Jag sa att han är en duktig kille och han upprepade att han var faktiskt en duktig sej, men att han var mammas pojke. :O)

Han lyckades snubbla på kanten till sandlådan och slog i vid ögonbrynet. Lena hann först och hon fick trösta. Mycket tryggt känns det nu för min del iaf.

Vi handlade ett par nya, lagom, Foppa-tofflor och en korv, sen hem och la honom. Han ska ju in i rutinerna nu så det är bäst mamma skärper till sej med dem. Jag sitter ute på altanen på framsidan. Har börjat plocka ihop utesakerna som står i vägen för målarna som kommer i morgon och tvättar husen, sedan är det målning på G. Jag tycker det är jobbigt med sånt där, att anpassa mej efter att någon ska göra något hemma hos mej, men det brukar avlöpa bra trots allt.
Dotter sover borta på Flis land och T är med David och badar/handlar. (Davids mamma är med oxå)

Nu ska jag nog läsa lite i mina kära tidningar och kolla posten. tror jag fått en tid till magnetröntgen. Jag hoppas det är en torsdag eller fredag så jag slipper missa jobb/skola.

Av Jessica - 10 augusti 2009 21:50

Jag åkte iväg efter middagen för att hämta gossetäcket och boken T fått av O idag. Armarna värkte enormt och jag kände att jag bara inte orkade gå ur bilen med Liten i släptåg för att sedan jaga efter honom på tillbakavägen. O kom till slut ut (han är väldigt bekväm av sej) och vi vrooomade iväg. Bille var nöjd, för precis då vi svängde upp på pappans infart sa han "Inte åka till pappa!". Handlade lite glass 8som jag lovat i ett svagt ögonblick idag) och en efterlängtad "Sköna Hem" (inredningstidning för er som ingen aning haver). När jag skulle betala insåg jag att min plånbok inte var i handväskan! Jag kände mej både dum och stressad. Tjejen tittade medlidsamt på mej och frågade om jag bodde nära, och sa att jag kunde ställa kassen där så länge medan jag hämtade plånboken. "Men glassen då? Den kommer hinna smälta." sa jag. "Jahaja, ja, men ta med dina varor du, och kom tillbaka så ordnar det sej" Jag föreslog att jag skulle lämna kvar Bille som "pant" (OBS! Jag skämtade!) och hon tittade på mej som jag var galen. Jag skrattade och sa att jag skulle skynda mej tillbaka. Fort hem, in med glassarna (pinnglass) i frysen och lokaliserade plånboken. (Bille hade vänt upp och ner på min väska under köksbordet, jag tyckte den känt lättare än vanligt...) Tillbaka och betalade varorna och hämtade ut mitt Linus&Lotta-paket. Hem igen. Min lilla son ville leka en "liten stund med mormor" fick han för sej, och som på beställning dök hon upp. De sparkade lite boll (Bille skjuter riktigt hårt och långt) och sedan fick jag bära in en gallskrikande superförbannad son och tvätta av hans fötter, händer och ansikte. Han tjöt av ilska (och trötthet) och sparkade och vred sej i mitt grepp. HU så jobbigt för armarna mina...Han fick titta på en film, Meckar Micke, efter han borstat tänderna. T läste högt för mej ur sin Ben10 bok. (Igår läste han ut en annan sådan bok, han läste högt för Faben, vår fågel. SÅ GULLIGT!) Nu sover Vilde Bill, och naturligtvis i MIN säng. Den är dessutom full av sand, likaså hallgolvet, tvättstugan, handfatet oc till och med ytterväggarna dryper av sand. Min unge älskar sandlådan sin, men han har lite svårt att bara låta sanden stanna där i. Jag avskyr sand inomhus, och definitivt i min säng. Det klias och är obehagligt och bara bläääää...

T ska strax släcka (han kollar på Mythbusters) och jag ska bläddra i min tidning och sedan krypa ner bredvid Bille. Våra äpplen börjar bli färdiga och jag har plockat av säkert 30 blåbär från ena blåbärsbusken (det är amerikanska blåbär). Det är underbart med egen liten täppa, frukt, bär och blommor!!! LYX!

Hoppas du får sova gott och får en bra dag i morgon! Själv är jag lite nervös inför inskolningen, men jag tror innerst inne att det kommer bli toppen. Bille gillar att det händer nya saker och han är mycket flexibel och anpassar sej till nya situationer plättlätt. Precis som sin mamma. (Min mamma sa idag att han är skrämmande lik mej både i sättet (det vilda, framåt, kloka och nyfikna) men även uttryck och utseende. Förutom färgerna då, jag var mörk med rakt hår, han är blondlockig och har ganska blek hy. Och öronen har han efter sin pappa, men annars så... ;O)

Lite kul om jag kunde få ETT barn som har lite av mina drag, tycker jag. Det underliga är att de flesta säger att han är lik sin pappa. Han är faktiskt inte särskilt lik honom mer än till "färgsättningen", visst, en del drag ser jag ju, och lite farmor ser jag i honom oxå, men nu har jag bestämt att han är mest lik M-E-J. :D

SOVDAX.

Lev väl.

P.s C: jag är riktigt glad för din skull, ska bli superspännande och se "vad det blir"...

Av Jessica - 10 augusti 2009 17:25

Jag blev väckt klockan åtta! Av exet som skulle hämta Bille. Grejen är att vi sover klockan åtta...Vid nio var alla okej, ätit och så vidare. Jag stack ner till kontoret och träffade en kille som ska göra energideklaration för föreningen, fyllt i en enkät och fått fram uppgifter mm. Sedan blev jag bjuden på lunch av honom, ute på golfrestaurangen. GOTT!

Träffade mäklaren i föreningens lägenhet. Tyvärr var inte Snicke färdig så vi kunde inte fota. Gick ner till kontoret. Gunilla och Linda kom oxå. Gick igenom kontraktet (uppdragsavtalet för försäljningen) och dagen hade sedan gått... Kom hem halv fyra! Pojkarna var hemma, och den stora var på jättedåligt humör! (De hade varit inomhus precis hela dagen, så tacka för det...) Jag gjorde mat (fiskpinnar) och sen satte sej den lilla och tittade på Discovery. Det var om tåg, vilket blivit hans nya intresse näst efter traktorer.

Jag är jättetrött och less på att inget funkar som jag vill...Att saker inte är klara då de ska och att folk missar tider...Jaja. Nu är jag på banan igen. Ska fakturera månadsavgifterna för september i "min" förening snart och håller tummarna att Linda lyckats lägga in elen rätt denna gång så det bara är att skriva ut.

Först måste vi åka tillbaka till O och hämta Billes gossetäcke så han kan sova i kväll, plus en bok som T fått.

I morgon är det första inskolningsdagen på Billes nya förskola. I en timme. Hoppas han kommer trivas. Jag tycker det dagiset är super, båda mina andra barn har gått där. Det är ett personalkooperativ (alltså privat förskola) och små barngrupper med lagom många i personalen. Hoppas han tycker det blir roligt. Lite ångest har jag. Han hade ju PRECIS börjat vinka och se glad ut när jag åkte på det förra dagiset, och nu börja på ett nytt...HU!

Ha det bra alla!

Lev väl.

Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket