Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Full rulle - som vanligt

Av Jessica - 17 augusti 2009 14:56

Hoppsan vad tiden går!

Jag har jobbat och där fixat övervakningskamera (envis som jag är har jag lyckats alldeles själv få en kamera att filma vid kassan så vi kan se det uppe) och jag har försökt komma ikapp med tvättberget, både det rena och smutsiga. Det rena ligger nu efter...Man ska hinna få in den i skåp och lådor också.

Igår var en LÅNG och TUFF dag... Jag har "trädgårdsdag" i föreningen där jag är ordförande. Allt hade jag noga förberett och fixat fram så det var bara att portionera ut arbetsuppgifterna. Det kom 15 (!) förutom jag. Det är TOPPEN! Jag tog det jobbigaste jobbet (gräva och plantera mm) tillsammans med två unga starka killar samt en man i 60-årsåldern (som mest vattnade, men det var viktigast att alla kände sej delaktiga, och det var alla). Jag blev alldels torr i halsen och for omkring mellan de olika "stationerna", hjälpte en förvirrad dam som låst sej ute och kollade att det fanns engångsmuggar mm. DET BLEV SÅ FINT! Alla var nöjda över sina insatser, och jag över att det blev en sådan succé. Vi avslutade med fika i lekparken. Sedan satt jag en stund på kontoret, gjorde kreditupplysningar på två nya medlemmar och lite annat smått. Direkt efter åkte jag hem, åt lite flingor, och sedan till kontoret här där jag bor. Skrev in nya medlemmar, elen som lästs av och skulle skriva ut avierna. Vid varje avi som skulle skickas med e-post stängdes programmet av och jag fick börja om från början. Höll på att få hjärnsläpp! Till slut gav jag upp och skrev ut papperskopior till samtliga. Suck. Skitprogram. Och inte har jag tid att sätta mej och lösa problemet heller. När jag kollade e-posten (skickat) så HADE avierna skickats, iaf till de första 5. Några hade fått tre meddelanden...Suck igen.

Jag hämtade Liten hos sin pappa och åkte hem och fixade middagen. la honom 20:00 och han sov 20.30 REKORD! Jag hann både duscha och fixa lite hemma (disk och tvätt och sopa bort några kilo sand från hall och köksgolven). La mej 22. Sov säkert halv elva. Skönt. Dotter var på vift och mobilen gick ej att nå, till slut, efter detektivarbete och spaning bland de av hennes kompisar jag hade numret till, fick jag tag i henne. Batteriet slut. KLANTUNGE! Orolig var jag ju. Hon kom iaf hem direkt.

IDAG kom O och hämtade Fjutten. Dagisinskolningen fortsätter. Jag åkte till Upplands Väsby med Snicke och Dottern. Jag gjorde om min delfin (som jag gjort om 2 gånger tidigare utan att bli nöjd) och denna gång blev den HELT PERFEKT. Shit bara så ont det gjorde när han färglade den...Sedan la jag till ett hjärta på svanktatueringen på mitt mellanbarns T. Han reagerade sist när jag kom hem och det bara hängde ett hjärta på syskonens namn. Jag hade ju inte alls den tanken med deras hjärtan, eftersom alla tre namnen sitter ihop liksom...Men Ted gjorde ett hjärta på mindre än en minut, så nu bör sonen bli nöjd ;O)

Nu ska jag byta sängkläder och betal räkningar. Sedan är det dags att hämta min lilla trollunge hos pappan.

Imorgon är det min inskolningsdag, samt på onsdag. På måndag börjar min skola och nu på onsdag de två stora barnens. HU så fort det gick på slutet av sommaren...jag hann inte med...MERA sol och bad! Jag är inte riktigt nöjd än :O(

Lev väl.


 
 
Bea

Bea

17 augusti 2009 22:08


Jag är på min andra jobbvecka så för mig är sommaren redan slut. Nu gör det mig inte så mycket, hösten kan ju också va rätt mysig... Tänk att få mysa med tända ljus och en go bok! Inte så dumt. Fast regn, regn, regn och kyla; det kan man ju va utan!

Kram på dig!

http://Beabloggar

 
loppan

loppan

18 augusti 2009 18:20

snyggt d bleeev!!!!
Tack förresten för tipset ang lekarna!! Ska testa!'
kram

http://lopplottan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards