Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Jessica - 13 augusti 2009 22:23

Väckt kl åtta av O. Åh vad trött jag var. Bille ville absolut ha sin morgonmysstund med Mamma innan pappa fick ta med honom ut i köket. Lite snopet för O som inte riktigt förstått det här med anknytning och sånt....De åkte till dagisinskolningen och jag till jobbet... Nästan inga kunder. Som vanligt. Tråkigt. Vi behöver få lite bättre ekonomi. Lagt in ett gäng mattor på Tradera iaf. Hoppas någon säljs... Åkte hem och hämtade O och mina söner. Vi skulle fiska. Med metspö. T ville så gärna. Och O kan inte hjälpa T och samtidigt hålla reda på Bille, krokar och linor, så jag fick följa med. O gjorde i ordning allt och T ställde sej med ett 6 meter långt metspö. Efter fem minuter tyckte han att det var tråkigt. Själv jagade jag runt efter Bille och var livrädd att han skulle halka på berget eller få en krok i ögat... DÅ nappade det. T ryckte upp den stackars fisken och hoppade av glädje. O krokade av den och lämnade sitt spö till T så länge. Då nappade det igen. Bille tyckte att fiskarna i hinken var fina. Jag frågade om vi skulle släppa ut dem eller äta dem. T ville äta dem. Han älskar abborrar. Då tyckte jag att fiskarna skulle avlivas eftersom de var stressade i hinken. 'äh, det är de inte alls!' svarade O lite snopet irriterat. Jag tyckte hemskt synd om abborrarna iaf! Molnen blev svartare och svartare. Dropp, dropp. Stänk, stänk. Ösregn. T ville inte sluta. Nu hade han 5 abborrar, O ingen. Bille ville åka hem. Jag och han gick till bilen. På vägen plockade vi mängder av skräp. Mest MCDskräp. Muggar, sugrör och påsar, men även ölburkar och flaskor, aluminiumfolie, plast i olika former samt sex engångsgrillar låg bara slängda lite överallt i skogen bredvid stigen. Jag klarar inte av att se skräp i naturen. Hur är man funtad när man bara slänger sitt SKIT mitt i naturen, vid en stig ner till havet?! Nere vid berget vid havet var det ÄNNU mer, med det fick jag inte med denna gång...(ingen KAN väl tyckt ser vackert ut att komma ner till vattnet och så ser man skräp, ölburkar och annat vart men än tittar!) Efter jag och sonen hjälpts åt och fått in skräpet i bilen sa min lilla kloka son: jag blir så ledsen när dumma människor kastar skräp så där ute. Det får man INTE göra faktiskt! Inte visst då mamma heller? Underbart barn jag har. Puss. Nu är vi hemma. Har fotat fångsten om 7 abborrar, varav 3 egentligen var för små, men de hade slukat kroken så illa så vi (alltså exet, JAG har fiskfobier. JAG tar INTE i fiskar som lever eller ser ut som fiskar, tack) hem, dyngsura. Regnet riktigt öste ner. Fått allt på tork. Båda sönerna sover. Jag är trött. Ska invänta tvättmaskinen och torka tvätten. Men sen krypa till sängen. Idag är min vidriga värk ILLA. Jag mår egentligen skitdåligt. Men har ju jobb, ett hem och tre barn att sköta. Jag måste försöka låta mitt lidande umgå barnen så Mkt som möjligt. Idag var det lite svårt, men gick. :) Sov gott. Jag fuskar och tar en insomningstablett. Annars med denna smärta somnar jag tyvärr aldrig... Kramiz. God natt och ha en bra helg! Lev väl.

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards