Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Jessica - 7 augusti 2009 18:59

Vi sitter i bilen på vägen hem från Kolmården. Mardröm. Trött och less Bille som skriker och kastar saker...Vi har bara kommit till Stockholm...Jag är mätt på detta umgänge nu. Det blev för mycket. Hela resan har kantats av gnäll och bråk mellan syskonen. Med lite stänk av roliga saker...Varmt var det båda dagarna, och idag såg vi delfin-showen. Bille var hänförd. Jag älskar delfiner...Sedan ljög vi lite, och gjorde Dotter 6 månader äldre så hon fick gå höghöjdsbanan uppe på 10 meter... Den Vi stressade igenom safariparken med rastlösa barn, och jag funderade på att hoppa ur bilen i Nyköping och ta tåget hem. På ett sätt känns det som O slängt ut de här pengarna helt i onödan efetsom alla varit ruskigt irriterade och sura. En riktig mardrömssemester mao. Snyft. Nåja. Nu är vi snart hemma. Imorgon är det Traktorns dag som jag ska besöka tillsammans med minst min yngste son (som ÄLSKAR traktorer). Jag är ruskigt trött. Det har varit rejält påfrestande att åka till ett så svindyrt ställe som Kolmården och inte ha egna fickpengar med sej. Hänvisad till att O ska vilja köpa en glass till oss, köpa någon sak eller göra någon aktivitet. Barnen (de stora) åkte nya berg och dalbanan. 40 kr för ett varv/person. Och så red Bille och T på varsin kamel. Bille var ju supermodig! Högt däruppe satt han och bara njöt av färden! SÖTA UNGE!

Det låter väl som att jag är oerhör otacksam nu när vi bjudits på en superdyr resa med mat och djurgluttningar och lite bad och så...Men jag är så trött. Och jag har en obehagskänsla i magen, som tagit mej tillbaka flera år, till innan vi separerade. Det blev liiiite för många flash-bakcs denna resa. Och mina barn, främst dottern, har varit OVANLIGT jävliga och gnälliga och jag har bara väntat på att O skulle tappa tålamodet. Dotter är inte LITE uppkäftig och kaxig, hon kan reta upp en filbunke. Spelar ingen roll hur mycket hon får göra eller hur många saker hon får igenom, hon blir aldrig nöjd. Och det underliga är att ALLA ANDRA är problemet...

Men jag älskar henne ändå:O)

Nej, nu ska jag lämna över datorn till dottern. Kolla bilder på citronbanan.spaces.live.com

Lev väl.

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards