Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Jessica - 1 augusti 2009 12:02

Tjo och hej med farbror Frej!

Vi var iväg igår kväll till Väddö, på Elmsta-natta. Barnen, inklusive karusellfobikern Bille, åkte karusell. Soligt och varmt var det också. (Jag som tyckte det verkade kallt och slängde på mej Adidas-brallorna innan vi åkte...) Vi kom hem vid halv nio och då var Bille total-speedad. Han ville leka i sin sandlåda en stund så det fick han. Det fick räcka när han klampade in för fjärde gången och hämtade vatten som han hällde ut i sandlådan...In i duschen och sköljde av honom all sand plus tvättade hans skor/fötter. Avskyyyyyr sand... Vi somnade i hyfsad tid (halv elva) och klev upp i lugn takt vid halv nio. (T väckte mej halv åtta och ville åka redan då, men jag sa att han skulle äta frukost och att jag behövde vila en stund till...) O kom vid nio, då hade alla barnen ätit lite, jag fixat igång diskmaskinen och stoppat ner det sista i väskorna, inklusive lite mat i kylllådan. Vi åkte iväg, med Bille i mitten i baksätet och två DVD-skärmar på med "Bolt" på. Stannade i Uppsala och åt en macka på Subway. Barnen har bråkat i intervaller oc jag bara suckar. ATT det ska vara SÅ svårt att låta bli att retas med varandra. TUR att vi inte fick för oss att åka bil ner till Ystad. Jag hade varit alldeles knäckt halvvägs.

Nu är vi väl snart vid Gävle. Sedan skall vi svänga av. Väg 80. Hoppas vi hittar rätt. Vi ska bo i en självhushållsstuga i Rättvik, och i kväll ska vi åka rodel. SKITKUL! Det borde alla testa, unga som gamla. Imorgon ska vi till Leksand Sommarland. Har kollat vädret. Mulet men uppehåll. Och uppåt 22 grader. Nu ska vi tanka vid Dragons gate. Fint här. Hoppas att Bille somnar snart. Han behöver det. (Och jag...) Vi hörs igen.

Lev väl.

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards