Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Jessica - 12 augusti 2009 22:55

Hej hopp igen! Jag bara måste skriva lite till. Min son, tvååringen, är som bekant ganska vild och påhittig. Idag klättrade han först upp på hockeymålet min mamma snickrat, sedan klängde han sej upp på en fasadstege på gaveln mitt emot vårt hus, och klättrade upp fort som sjutton. När jag upptäckte honom hängde han glatt i stegen cirka 2 meter över jordens yta! Hjärtstillestånd på mamman... Fick iaf ner honom och han bubblade på glatt om hur stor kille han var och hur högt upp han varit... Stoppade ner honom i badbaljan och plockade i diskmaskinen. Hörde hur han ropade att jag skulle titta. Vattnet var upp till kanten! Det är alltså en hundralitersbalja! Jag hade glömt stänga av vattnet. Puh. Men han var superlycklig. Torkade honom, på med blöja och body och använde badvattnet till att vattna mina blommor. När jag kom in igen för att fylla på kannan SATT ungen i baljan. MED blöja och body! Gah! Av med blöta grejerna, torkade och ny blöja och in i säng med honom. Han somnade ganska snabbt. Skönt. Nu har jag varvat ner nerverna lite och ska försöka somna. Jobba imorgon. Lev väl.

Av Jessica - 12 augusti 2009 16:34

Regnig morgon men det klarnade upp. Skönt. Dagisinskolningen gick bra. Bille är som hemma. Det gick jättebra på förra förskolan också. Tills jag lämnade honom 'på riktigt'. Han skrek som en stucken gris vid varje lämning i flera månader... Efter dagis åkte vi och skulle köpa en blomma, Rudbeckia eller vad de heter. De är iaf rosa och JÄTTEHÖGA. Och vackra. Vi åkte till Blomsterlandet. Köpte det vi skulle. Skulle starta bilen...gick inte att vrida runt nyckeln. Suck. Har en Kör vidare försäkring hos Trygg Hansa, vilken jag fick använda... Bärgning och gratis hyrbil i max tre dagar. Tjo! Vad glad jag är att jag tecknade den! Medan vi väntade på bärgningsbilen sprang Bille omkring på parkeringen och jag motade vänligt bort de som försökte parkera framför min bil. GANSKA jobbigt att vänta på en parkering med en helvild tvååring vill jag lova... Bärgaren kom och körde upp min bil bakpå. Min son studerade intresserat alla moment. Sedan åkte vi inne i hytten och blev avsläppta vid Avis. Hämtade bilen, en blå Volkswagen. Ny och välstädad. (Hjälp. Min unge kommer smutsa ner den på ett ögonblick...) Åkte upp till Saab och pratade lite. De ska byta tändningslåset. KAN ta två tre dagar. Min chef ringde och frågade när jag tänkte komma. Enligt honom stod jag uppsatt idag? Jag fattas ingenting... Har ju haft inskolning och jag borde inte ha satt upp mej på idag. Måste vara gammalt, innan jag fick nya dagisplatsen. Jaja. Hem via MCD. La sonen i hans säng. Medan han sov middag så planterade jag och sopade på framsidan. När Bille vaknade har vi varit ute i lekparken. Börjar bli dax att gå in och göra middag. Kroppen är totalt slut. Värker och är jobbig. Nu ska jag tydligen gunga gungbräda en stund... Lev väl,

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards