Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Jessica - 11 augusti 2009 13:34

Det var riktigt jobbigt att vakna till i tid och ordentligt i morse. Men klockan nio var vi på nya förskolan. När vi kör mot dagiset säger Bille: "Här är mitt dagis. Anna-Karin och Lotta (hans förra fröknar) bor inte här" GULLIGA KLOKA BARN!

Fröken Lena fick kontakt direkt, de lekte med bilar och kollade runt och avslutade ute. Bille provade cyklar och kom emot mej på en "dubbelcykel" som han knappt nådde ner till marken från och sa "Jag är en duktig sej" Jag sa att han är en duktig kille och han upprepade att han var faktiskt en duktig sej, men att han var mammas pojke. :O)

Han lyckades snubbla på kanten till sandlådan och slog i vid ögonbrynet. Lena hann först och hon fick trösta. Mycket tryggt känns det nu för min del iaf.

Vi handlade ett par nya, lagom, Foppa-tofflor och en korv, sen hem och la honom. Han ska ju in i rutinerna nu så det är bäst mamma skärper till sej med dem. Jag sitter ute på altanen på framsidan. Har börjat plocka ihop utesakerna som står i vägen för målarna som kommer i morgon och tvättar husen, sedan är det målning på G. Jag tycker det är jobbigt med sånt där, att anpassa mej efter att någon ska göra något hemma hos mej, men det brukar avlöpa bra trots allt.
Dotter sover borta på Flis land och T är med David och badar/handlar. (Davids mamma är med oxå)

Nu ska jag nog läsa lite i mina kära tidningar och kolla posten. tror jag fått en tid till magnetröntgen. Jag hoppas det är en torsdag eller fredag så jag slipper missa jobb/skola.

Lev väl.

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards