Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Jessica - 8 augusti 2009 15:32

Hej!

Vilken härlig dag - igen!

Först sov vi så länge vi kunde (förutom att jag vaknade av min gaphals till fågel kl 06:00 då han började kvittra på som en dåre) och sedan körde jag min äldste son till kompis Johan. Efter det brummade jag och Liten ut till Färsna. Det var veteranfordonsdag. Kostade 60 kr för mej (HU!) och noll för bilen och sonen. Jag är ju som alla numera känner till, pank, men jag tänkte att barnet naturligtvis ska få se på sina älskade traktorer. Skrapade ihop 60 kr. FULLT AV FOLK! Och traktorer, och bilar, och hundar med mera. Både gamla och nyare traktorer. Några var så gamla som från 20-talet (iaf en). Härligt och häftigt för en traktorälskande unge. Vi såg en lindriven grävmaskin som några tuppar (sk män) försökte mästra, och faktiskt så lyckades en av dem. Min son fastnade där ett tag. Godisregnet missade vi (det var mest vuxna som roffade åt sej godiset och trängdes så vi med små barn (och de små barn som sprang själva) vi blev utan) och vi var varma, törstiga och svettiga efter 50 minuter. Så efter ett gemensamt beslut åkte vi till stranden. Nöjd var han ändå, och då är jag också nöjd. Hoppade i vattnet direkt (både sonen och jag) och sedan kastade vi boll och busade. Min andra son dök upp med Johan plus mamma. Vi köpte glass, de stora killarna provade trampbåt (vilket min son tyckte var ganska knepigt). Jag såg att Fjutt började bli trött, så vi packade ihop. Han fick ett Happy Meal med kycklingbitar. Han tuggade nästan i sömnen. Jag bar in honom från garaget, sa hej till Dotter (vilken stack iväg direkt) och la honom i hans säng. Med en stor suck la han sej tillrätta och slocknade. Jag vattnade blommor och har påbörjat utskrift av alla foton jag tagit i sommar. (Jag fick först för mej att beställa dem, men har ju både toppenskrivare och färg plus fotopapper så det är smartare att fixa dem själv, visst?)

När Liten sovit färdigt ska vi ev åka och bada lite till... Vi får se. Hämta storsonen måste jag iaf, Johans mamma har ingen bil och bor på andra sidan stan.

Imorgon hoppas vi att det är fint väder och att det funkar med att träffa min väninna C med döttrar och bada, fika, sncka, bada, leka, bada och fika. Tiden går fruktansvärt fort. Jag börjar jobba på torsdag, och skola in sonen på nya dagis på tisdag. Sedan skolstart för barnen den 19 augusti och för mej den 24. Sedan är det liksom över för denna gång...

Och utlandssemester blir det nog ingen, trots att jag och Dotter fick en ny resa via försäkringen då vi blev sjuka på Kanarieholmarna. Jag ska ju ha råd att vara där samt betala för två barn till...Ja, ja. Il vivra verra, som jag brukar säga.

Ha det så skönt med sol och bad!

LEV VÄL.

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards