Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Jessica - 5 augusti 2009 22:28

Vi sov till nio - igen!

Så himla lyxigt, man är verkligen L-E-D-I-G.

Vi tog oss till stranden igen. Bille plumsade i direkt, likaså Storebror. Vi badade alla tre. Óch T åkte några åk i vattenkanan. (Han hade "fuskat" lite och behållit sitt förra åkband med den färgen och testade om han kunde åka; det gick. Vilken tur, Envis vinner ibland faktiskt. Min äldsta förmåga, Storasyster som tycker"det är så tråååååååååååååkigt hemma, var inte med idag heller. Men det gjorde också så det blev färre bråk. Skönt. (Dotter var på Flis land, och sov där i natt. De hade kört vattenskoter mm) Vi åt lite medhavd fika, frukt och köpte glass. Kom på mej själv att bara njuta av livet! Av stunden. Att vara med barnen, inga bråk, bara glada miner. Sol, värme och bad. TOPPEN! Dessutom får jag bra mycket mindre smärtor och värk (det ÄR skillnad på smärtor och värk, vet ni...) Jag borde bo i Australien, min´st, som mellanbarnets farmor (med man och hund gör)

Vi åkte hem vid halv fyra, då gick solen i moln och Bille frös tillräckligt för att bli övertalad...

Träffade rörmokaren som vi behöver få hjälp av i min förening. Visade ritningar och var de måste bila upp golvet, samt byta ut rören. Han är så proffsig. Det kommer bli bra! Jag passade på att uppdatera hemsidan och skriva ut ett utskick till medlemmarna om sophanteringen. De slänger sopor lite varstans, och fastighetsskötaren har tröttnat på att städa efter dem...

Bille passade på att rymma i kväll igen...En dam kom med honom och hans åk-traktor. (Jag var helt säker på att han satt och tittade på Meckar Micke, men storebror hade glömt stänga grinden i dörrhålet, och lillbrorsan drog iväg...)

Bille har inte sovit middag så det var ingen match att söva honom. Men det blev inte förrän vid nio. Jag har gjort en fotobok på Fujis hemsida, som kommer bli skitfin, och skitdyyyyyr. Har inte råd att beställa den än, men ska göra det så småningom.

Har fixat en tid till Snicke, hans dotter L och mej hos Ted's Tattoo igen ;O)

Jag ska få min delfin omgjord och tillsnyggad. L och Snicke ska göra helt nya.

Dykning har det inte blivit något av med i sommar. Än. Snicke skulle provtrycka min reg plus tanka nitrox i min flaska, men han har inte hunnit. Nu är iaf planene att vi ska dyka INNAN augusti är slut. Hoppas jag fixcar det. Har ju inte dykt på två år nu...Jag och min ytnoja.

Nej, nu ska jag knyta mej. Kolmården i morgon. Har packat det viktigaste; kamera, blöjor, mediciner, tandborstar och blöjor. Och badkläder. Jag bara älskar när sommaren är så här solig och varm. Jag behöver det här ljuset! Ingen tanke på skolan (men beställde en av böckerna vi ska ha idag iaf, men de andra verkar ej att få tag i.) Kursen som vi ska gå nu verkar toppenkul! Naturkunskap á la barn-nivå. Småkryp, fåglar och blomms bland annat. Mycket intressant tycker jag. Hopp om bättre betyg än på estetiska lärprocesser iaf. Det BORDE jag lyckas med.

Hoppsan vad jag svävade ut nu. Vi hörs efter Kolmården, det kommer bilder på citronbanan.spaces.live.com senare. Några av mina toppenbadbilder ska jag ladda dit oxå.

SOV GOTT! Nej, vänta en sak till: Läste Elle Interiör (jag älskar inredningstidningar av någon anledning) och där beskrevs ett nytt glas "tunnt och ovanlig form". Inte sjuttsingen stavas tunt med två N?! Inte grunt heller. Men man skriver TUNNA glas (om det är flera man avser, och då är det 2 st N...Klantigt i en tidskrift att inte kunna stava...) Såja. NU SOVA!

Lev väl!

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards