Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Jessica - 14 augusti 2009 22:19

Egentligen är det rent magiskt hur mycket man KAN göra bara på några timmar! Jag måste helt enkelt vara enormt effektiv. (Eller bra dum?) Morgonen började med att T ville äta en av sina abborrar till FRUKOST. Okej... Han fick en nystekt som han snabbt och glatt åt upp. Sunt att ha barn som ÄLSKAR fisk. Nyttigt och bra. Söta ungen min! O hämtade Bille. T skulle varit med dem och fiskat idag, men han och O blev tydligen osams. Och omogen som O är så åkte han iväg med Bille för att typ statuera exempel. Suck. Är man uppvuxen med straff och nej och förbud och hot är det antagligen svårt att handla på annat sätt. Antar jag. När O ringde och beklagade sej talade jag om vilken idiot han var och att han faktiskt ska föreställa den vuxne och att han fick reda ut det hela. Och han GJORDE det. Bra. Bra. Det hade fiskat en liten stund, sen tog alla 40 maskarna slut. Bille hade matat fiskarna med allihop! (Han hittar då på saker hela tiden!) Ingen mask ingen fisk... Dotter frågade om hon fick åka till Stockholm och köpa kläder... Nja, tyckte jag. Men hon skulle åka med flera kompisar, så jag gav med mej. Jag blev uppringd av Saabverkstaden och de sa att jag kunde hämta bilen. Topp. Förbi datorbutiken och köpte färgpatroner och ringde Avis och frågade om de kunde hämta bilen uppe på saab. Tankade hyrbilen, in på saab, tog summan om 2800kr på avbet i fyra månader och drog ut till arbetet. Lite försenad. Men det var okej, jag hade kollat med Lasse innan. På jobbet dök den där skumma personen upp igen. Vi TROR det var samma iaf. Han som stulit pengar ur kassan TVÅ gånger. Svante, en gammal polis, kom körande och då klev skummisen ut från butiken och gick till lokalen mitt emot och försökte få det att se ut som att han var en kund. Lodis, 180 cm utan bil, enl Svante. Jag ringde datorbutiken och Snicke. Nu jäklar skulle vi ha övervakning. På riktigt. Snicke kom med borr och sladdar och kamera och grejer och fixade. Drivrutinerna trasslade och hängde sej. Till sist lyckades lilla JAG att få till det! Nu har vi full koll på lokalerna uppifrån! Skönt! Efter jobbet åkte jag till grannen, handelsträdgården, köpte lämpliga växter och jord till trädgårdsdagen vi har i föreningen på söndag. Lämnade av det i föreningen. Pratade lite med Snicke, hämtade pojkarna hos O. Hem och lastade ur allt. Upptäckte att jag postat kontraktet och medlemskapansökningen från en mäklare då jag la på jobbets fakturor. SKIT! Ringde Posten. De kopplade runt mej i en kvart. Sen svarade en jättegullig tjej att hon skulle skicka Jonathan. Han kom och jag fick mitt kuvert. Vardagshjälte! HUR trasslig får jag bli egentligen? Jobbigt att flaxa runt och ha samt ansvar överallt. Hjärnan kokar över. MÅSTE bli lite lugnare runt mej snart så jag orkar med. Definitivt innan plugget börjar. Jaja. Snicke kom med middag. Tack! Jättegott. Grekiskt spett och pasta mm. MUMS! RIKTIG MAT. För en gång skull. Bille övertrött och speedad. Svår att söva. Nu ska JAG sova. Trasslot är trött;-) Lev väl.

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards