Direktlänk till inlägg 5 september 2009

RENT hus!

Av Jessica - 5 september 2009 22:11

Hallå allihop! VILKEN dag! Ryggen skriker men OJ så jag är nöjd och glad! Morgonen började med att O kom med hjullastaren och vi slet och kämpade och fick ut det eländiga pianot som stått i hallen... Vi har ställt det i elrummet här i föreningen så länge. Jag KAN inte slänga ett piano! Hoppas bara någon vill ha det. Det är iaf gratis. Sen släpade vi ut två byråer som stått som klumpar i vardagsrummet. Samt några kartonger med prylar och saker och grejer som jag bara inte orkar gå igenom än... Där pianot stått står nu en rejäl byrå från IKEA med sex lådor. En i var för familjen plus en liten med badkläder och en med regnkläder till Bille och vagntillbehör. Härligt. Kastade en massa udda vantar och sockor så nu är allt klart innan vintern. Jag hade tvätt nästan upp till taket på bänken i tvättstugan men det har jag fått bort. H var först hos min moster och städade och jag hämtade henne där. Bille var med O, jätteskönt. H är helt jäkla suverän! Så noga, snabb och alldeles underbart trevlig. Gud så lycklig jag är över henne! Det luktar RENT överallt nere. Det finns inte ett dammkorn. Hon är guld! Jag passade på att röja, plocka och flytta och kasta saker under tiden. Hjälp, min kropp gör verkligen jätteont. Men herregud så underbart det känns! Det bästa jag gjort på mycket länge. Själen är nöjd. Mindre stress inuti när det är mindre rörigt hemma. Hon hann inte övervåningen. Inte underligt. Hon var så noga. Varje hylla, fönsterkarm och alla hörn och under allt och alla möbler nere är rent. Pust. Imorgon ska jag försöka få in sista rena tvätten och sortera/kasta papper mm som ligger i högar. Bille somnade i min säng och T sa för en stund sen (när han kom ner och sa godnatt) 'mamma, vad STORT det känns överallt nu. Och så luktar det så gott! Nu vill jag ha så här hemma alltid' Och DET vill jag oxå! Kanske det kan verka lyxigt med städhjälp? Men för mej med trasig kropp och fullt ös i livet och ensam med tre ungar är det en befrielse. Jag har fått en riktig kick! Visserligen har jag egentligen inte råd, men om alla mår så här bra är det värt varje krona! Och så är det avdragsgillt;-) Tjo. Dax att få hem Dotter och kompis A som ska sova här. Imorgon ska Dotter jobba och jag ta det riktigt lugnt. Mitt bäcken har halkat snett. Hoppas min andra sjukgymnast, som har egen firma, har tid att ta mej VÄLDIGT snart. Hon är så duktig på just felhalkade bäcken. Snart får jag kanske åter tid att läsa mina vänners bloggar;-) Jag har bara haft så enormt mycket att göra en tid nu, men jag skymtar faktiskt ljuset i tunneln nu. Lev väl. Ps. Kolla in hur högt vi var i skopan! Tog kort på Bille ovanför förrådstaket utanför oss...

 
 
stefan

stefan

7 september 2009 17:30

Attans långa bloggar du gör! :) Kan man få dem uppläst då kan man städa samtidigt! ;)

http://stefansvedberg.wordpress.com

 
SpiderMom

SpiderMom

7 september 2009 21:47

:) Ja, det bara går av farten... Ska försöka fixa dem som tal till dej;-) Det finns datorer som pratar, det vet du väl? ;) Kramiz,

http://spidermom.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards