Direktlänk till inlägg 12 september 2009

Dagar som kommer & går

Av Jessica - 12 september 2009 22:22

God kväll! Jag har fullt ös i livet, som vanligt, och ber om ursäkt att jag inte hinner ut hit varje dag...Jag försööööker, men TJOPP, så händer något. Minstingen fixar översvämning genom att testa att spola ner olika föremål i toaletten, Dottern rymmer eller så händer något annat otippat...Ja, ni förstår.Skrattande

För ett tag sedan hade jag bloggat varje dag i obruten följd i närapå två år. Nu har jag knappt tid att sova...Jag vet inte riktigt vad som hänt, men tror det är en kombination med föreningsarbetet, skolan, jobbet, tre barn som kräver sitt, hemmets förfall och all jäkla värk som kulminerat på sistone. Det KAN bero på det, jag vet inte riktigt... ;O)

Jag har varit på banken, för föreningens räkning, och förhandlat räntor på ett lån som löper ut 15 september. Det är häftigt att sitta där och ha lite makt. Banken vill ju ha vår förening som kund, och då kan man liksom kräva bra räntor. Vi fick en super-deal; 1.63% i rörlig ränta, vilket ger föreningen en ren besparing på ca. 70000 kr på ett år, dvs om räntan är oförändrad i ett år. Efter bankmötet, igår, åkte jag akut till distriktssköterskan och kissade i en mugg. Jag stod inte ut med att vara superkissnödig så fort jag lyft ändan från toalettringen...Rynkar på näsan Jag hade alltså redan ställt diagnoden själv, det fattades bara ett recept för min urinvägsinfektion...Och till sist fick jag det. Hämtade medicinen och satte i mej en gul tablett direkt, åkte sedan till Vic och tränade fågelläten. Jag mådde illa, antagligen för att jag tog tabletten på fastande mage, men det gick över efter ett tag. (Skam den som ger sej.) Vi prickade in massor av nya fåglar och var riktigt nöjda efter några intensiva timmar. Men jag tror faktiskt att jag kommer fixa duggan (en liten tenta) ganska bra ändå. Hoppas jag blir minst godkänd iaf. Men det blir jag. Det är jag faktiskt säker på.Cool

I tordags var jag då till min Marianne. Hon är helt underbart duktig att ställa mitt bäcken tillrätta då det halkat snett. Jag har haft så ont att jag fått åka och få injektion med smärtstillande...och nu mår jag, snudd på, finemang, med mina mått mätt.  Nacken är dum, men numera sover jag i lånad nackkrage och det avlastar en hel del. Läääängtar tills jag ska få komma till neurokirurgen. Vilket kan dröja typ 3-4 månader, oavsett vårdgarantier och allt...

Idag har jag klivit upp i ottan (jag tycker iaf det), alltså klockan halv åtta. Jag vaknade varje halvtimme från klockan fem, för jag var så orolig att försova mej. Skulle hämta H, min städhjälp, kl 8.10 Vore hemskt att försova sej ju. Jag kom i tid. Vi drack kaffe, och de två barn jag hade hemma (största och minsta) kom upp med sömndruckna miner och sega rörelser...H hjälpte till att dammtorka precis varenda kvadratmillimeter i min dotters rum. DET behövdes, men tog typ 3 timmar. PUH! Men nu är det gjort. Vi ska bara se till att kasta ut onödiga prylar även från hennes rum så blir det bra. Soffan ska ut, den kommer hamna som gästsäng nere på min förening. Har lagt bud på Tradera på en säng inkl madrass (Barkaby) som jag hoppas att jag vinner imorgon. Vinner budgivningen på alltså. Då gäller det bara att fixa en större bil och kunna ta mej dit och hämta. Vad skönt om Dotter kan få ett ordentligt och rent välstädat rum. Hon som är dammallergiker borde VERKLIGEN sköta sin städning...T är hos kompisfamiljen i helgen, så han missade jordens godaste middag på resaturang ikväll. O bjöd mej, Bille och Dotter på restaurang efter jobbet. Jag åt faktiskt så mycket att jag mådde illa efteråt. Det är inte riktigt min grej att äta såååå mycket, men jösses så gott det var!!!Tungan ute

Nu ska jag slänga mej ner på kudden och sova. Huset luktar såpa och rent och det är så underbart!

Tiden rinner iväg, alla dagarna bara kommer och går. Det är frustrerande att titta i kalendern och inse att man måste BOKA en fika med vännerna, eller att vara ute i supergod tid och planera mycket noga för att få alla delar av livets vardagliga göromål att gå ihop. Jag fattar inte hur andra gör? Och inte hur jag faktiskt lyckas ro runt detta stora livsskepp, men jag gör det på något sätt...

Drömmen just nu är att få ihop till en dag hos min frisör i Stockholm. Och en dag då jag kan ligga framför teven och titta på säsong 4 av Prison break utan uppehåll... Dream on...Skrattande

Lev väl.

Ps. Stefan, det är jättesvårt att bara skriva korta bloggar, mina dagar liksom toksvämmar över av grejer, hela, hela tiden, lixom.Oskyldig

 
 
stefan

stefan

13 september 2009 16:37

Ha..ha! ;) Hej!!! Börja videoblogga istället!!

http://stefansvedberg.wordpress.com

 
SpiderMom

SpiderMom

13 september 2009 22:31

Nja, inte riktigt min grej ;O)

Det är roligt att skriva, jag har alltid tyckt om det. Och det är kul att några människor där ute faktiskt tar sej tid att läsa allt babbel jag plitar ner. Det är trevligt! :OD

http://spidermom.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards