Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Effektiv dag

Av Jessica - 17 september 2009 21:50

Heeejsan!

Igår hade jag svåra sömnsvårigheter, apropå Beas blogg...Kvart i tre hade jag fortfarande inte somnat. Tusen tankar i huvudet...Borde jag inte kunna lämna ifrån mej yngsta sonen till hans pappa en enda natt och bara ha kul och koppla av? Men det funkar inte så, lixom. Jag VET att jag behööööver just det, egen tid, men det kan jag ju ha ändå, vill inte att han sover borta...Har iaf beslutat att ge det ett försök. Jag har en väninna som TVINGAS (av Tingsrätten) att lämna sin son varannan helg, till en pappa som är sjuk i huvudet (bokstavligen) och psykiskt störd, och riktigt läskig, jag kan inte gå in på allt sjukt och alla lögner och hans otroligt läskiga manipulativa dravel ha lyckats smeta i socialpersonal och domstol, men han har tvingat fram att den lille killen SKA sova hos honom varannan helg, från TVÅ års ålder. TROTS att varenda vettig barnpsykolog varnar för och bestämt avråder att man lämnar bort barn över natten FÖRE TRE ÅRS ÅLDER. Hon (och sonen hennes) har det ÄNNU värre än jag och min son. F (kompisens son) vill inte ens vara med pappan, och han har försökt visa/meddela detta ända från första början. Han VILL VERKLIGEN INTE! Och till en sån jäkla äckelmänniska måste hon om och om igen lämna sitt barn...Så, som jag tidigare sagt, det finns ALLTID någon som har det värre... Men det betyder ändå inte att jag inte känner och tänker som JAG gör. Ska i alla fall åka imorgon med Dotter och Gunilla till Mosebacke. Och umgås med min stora unge. Sen får jag väl hoppas att jag kan somna, annars blir det en insomningstablett....

IDAG har jag varit först hos Anders och töjt och tänjt på stackars nacken/ryggen, sedan direkt till ett möte med portdörrsnissen (som för övrigt måste trott att jag gick på speed, eftersom jag samtidigt försökte attestera fakturor och leta efter nycklar osv.) och sen for jag hem, åt pannkaka och så till Vic. Tili kom också och vi försökte strukturera upp en fungerande studieteknik med allt vi ska ha på duggan på måndag. Det blev lite hattigt, kanske, eftersom det är så himla många olika djur, insekter, löv och annat som vi ska kunna. Däggdjur, spår och spillning, bergarter, eruptiva, metamorfa och sedementära, samt mineraler och jag vet inte allt...Suck, Kompis C är däremot fenomenal på att få in sånt i huvudet, till och med alla latinska namn hit och dit...HON har minsann ingen släng av senilitet så som jag har...Åh, vad jag är dålig på just minnessaker just nu, och skriver och pratar konstigt. Skulle skriva asp idag och skrev aps...Och så där har det varit ett tag, jag tror jag är lite stressad... Hehe. Samma sak när jag ska prata, en del ord försvinner, det blir helt tomt i huvudet tex när jag ska hålla föredrag. Jag som alltid haft lätt att stå framför en grupp och prata, och ha järnkoll på det jag ska tala om. Nu försvinner det och jag står och liksom letar inne i huvudet medan gruppen tålmodigt och vänligt väntar...Jag tror det är detta som är förstadiet till den berömda "springa-in-i-väggen" sjukan... SÅ. Imorgon ska jag släppalite på allt. Åka till Ikea och köpa två ben till en sockelhylla samt ett hyllplan till micron så den kan (äntligen) fastmonteras. OM jag råkar ha pengar till golvlister i köket så handlar jag även det på BAuhaus. SEN ska jag åka och hämta min Bille-kille, packa väskan för sova-över-hos-pappa-grejen, ringa O som får hämta mina söner, gråta en skvätt, duscha och hoppa på bussen tillsammans med Gunilla och Dotter och dra på galej i Stockholm...Hoppas jagkan ha roligt och uppskatta min "ledighet" bara. Jag är dålig på att vara ledig. Alltid finns det något att riva och röja eller måla...Men lördag förmiddag skall ägnas åt Prison break säsong 4, sen plugga på em med Vic. Önska mej lycka till med "gräsänkamamma-natten/dagen"Obestämd

Om man inte provar så vet man ju inte om det går!

Lev väl.

 
 
Bea

Bea

17 september 2009 23:31


Stackars väninna!
Hoppas du sver gott i natt!

http://Beabloggar.bloggagratis.se

 
stefan

stefan

18 september 2009 05:20

Sömnsvårigheter så testa att plutta in hörlurar i öronen med John Ajvide Lindqvist..alla hans böcker är bra + att han läser så bra! Det funkar jag lovar!

http://stefansvedberg.wordpress.com

 
Ingen bild

stefan

18 september 2009 05:22

ljudböcker alltså! :)

 
Ingen bild

SpiderMom

18 september 2009 23:19

Bra tips! Men funkar inte på mej, jag kan inte somna med hörlurar/proppar, och absolut inte om jag lyssnar på något bra ;O)
Tror tjejer över lag har svårare att sova än killar; ärligt så tror jag tjejer bekymrar sej, oroar sej och funderar MYYYYCKET mer än killar. Mitt ex somnar bara för att han vill, rekordet är från vaken till sova på 3 minuter (men då slog jag på honom så han vaknade ige, det var inget kul att ligga där vaken och lyssna på sovande pojkvän...hehe)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards