Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Nu e ja hemma igen-detta blir tufft...

Av Jessica - 18 september 2009 23:19

Hej!
Kom hem för en kvart sedan, hann med bussar och tunnelbana och allt så vi kom hem i vettig tid. På dagen idag har jag varit en snabbis till Ikea, sen hämtade jag Bille på dagis, gosade ordentlig med honom och sedan hoppade jag in i duschen och stressade på alla tre barnen till bilen. Åkte bort till O, som lägligt nog var utan bil, och han fick åka med till busstationen. MASSOR av kramar och pussar på sönerna och så iväg...AJH, i hjärtat på spindelmamman...

Vi hittade lätt till mOsebacke, satte oss och vi beställde mat och vin (dottern fick sprite). Oxfilémacka. Med blodig köttbit trots att jag ville ha welldone...De gjorde om och gjorde en nästan lika blodig, men då teg och led jag och åt snällt.

SHOWEN var omtumlande som en berg,- och dalbana. Vi ömsom skrattade och ömsom lysnnade med stort allvar. Den var verkligen bra! Cary var enastående. Han spelade 9 karaktärer och var riktigt träffsäker med sina olika "gubbar". Efter showens slut blev det da capo, och hjan körde sista numret (sång och dans och glädje) en gång till. Och vad GÖÖÖR karl´n??? Han drar upp mej, dansar runt och tar upp mej på scenen! YJOHOOOO?! Jag  försökte "gilla läget" och hakade på honom och hans rörelser. Kul. Dottern tyckte inte att mamma var pinsam, så det var ju alltid ett gott betyg ;O)

Pratade lite med honom och hans syster, sen åkte vi hem.

Glada och med showen att tänka över på bussen.

O ringde ett par gånger och meddelade staus på pojkarna. Bille ville inte riktigt somna och T hade råkat störa just som han hööööll på att somna och när jag pratade sista gången med O ((tio över tio) var skrutten fortfarande vaken. Och lite ledsen. (JOBBIGT! AJ, AJ!)

Nu sitter jag vid köksbordet och äter jordgubbskräm och tycker att det känns konstigt och tomt hemma...Hoppas jag kan somna och att mina pojkar har det bra och inte längtar efter mamma alltför mycket. Jobbigast kommer det att bli att lägga mej i min säng, som nu saknar en liten varm och mjuk busunge som kryper ihop nära, nära...Buhu.

Men, jag behövde detta tror jag, att sociala lite...Och jag träffar dem imorgon igen, mina älskade ungar... Och det var riktigt läckert att gå på galej med min stora lilla dotter, som faktiskt verkade tycka att det hela var riktigt roligt och trevligt. Hon skrattade gott hon också, och vi småpratade lite när vi gick hemåt från bussen. GOA UNGE!

Sov gott alla!

Och till mina barn: JAG TOKÄLSKAR ER ALLA TRE!

Lev väl.

 
 
Bea

Bea

20 september 2009 01:47

Mammor är alltid pinsamma, har jag lärt mig. ;)
Hoppas du sover gott i natt och att inte sängen är allt för tom!

http://Beabloggar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards