Direktlänk till inlägg 20 september 2009

EKG och annat

Av Jessica - 20 september 2009 21:47

 Hej. Jag ligger i rum 23 på sjukhusets akutmottagning. Låter värre än det är. (Hoppas jag iaf) Jag har haft så himla ont i bröstet, liksom in bakom/in i vänster bröst. Och ut i ryggen. I flera dagar. Idag blev det MYCKET värre. Kan bara andas korta andetag, annars hugger det som bara den! Så jag åkte upp till akuten efter maten, som för övrigt var färdig när jag kom hem. O hade fixat. Och min vilda unge var oxå hemma. Min bustrollunge som snart är tre. HUR vild som helst. Och han TESTAR HELA tiden! Mina nerver och tålamod... Men SÖT är han. Tur det. Annars vet man inte hur gammal han skulle bli;-)

Igår hade jag en LÅNG dag som var tyst och lugn. Jag städade lite och sov faktiskt riktigt länge. Jag somnade om efter Dotter gått till bussen (skulle jobba) noch sov till halv elva. (Men sov knappt på natten, saknade min sängkamrat...) Senare på em pluggade jag och Vic. I typ fyra timmar. Jag trivs JÄTTEBRA att plugga med henne. Vi funkar perfekt ihop. Tyckte vi kunde det mesta och hade koll...men nu när jag ligger här i min ensamhet och har SKITTRÅKIGT i väntan på provsvaren, kom jag på att jag minsann har tappat allt som har med bergarterna att göra! HELP! Det får väl bli som det blir imorgon... Jag har fått lämna blodprov och de har tagit EKG. Blodtrycket är bra. 108/57. ... Nu kom läkaren! Inga tecken på propp. Eller annat. Han tror det är muskelvärk som har med mina andra smärtor att göra! Man kunde se tecken på inflammation kring hjärtat utan att det har med själva hjärtat att göra, alltså inget fara på taket! Ska äta antiinflammatorisk medicin och vila. Jippi. Jag får gå hem! Så skönt att det var lugnt! Man blir ju lite rädd... Nu åka hem. De behöver inte säga att jag får gå hem två gånger. Röret i armen ska dras ut först. (AJ!) Lev väl.


(NU har jag kommit hem. Två av tre barn sover. Jag ska krypa ner hos den minsta och sova. Har tagit en antiinflammatorisk tablett, ska försöka att inte stressa så mycket framöver, och hoppas att plugget går bra utan att jag för den sakens skull ska få skitbetyg...Man vill ju göra sitt bästa, men ibland räcker inte kroppen och energin till på alla plan. Det var en liten lärdom, och jag veeeet att jag har lite för mycket ös, men min doktor sa att jag har perfekta värden i övrigt, och att om jag påverkades negativt (mer än detta då, som kanske inte alls har med stress att göra trots allt) så boooorde mina värden vara sämre och blodtrycket definitivt högre! Jag har ett långt liv att se fram emot, hoppas jag. Sov gott. DUGGA (mindre tenta, alltså) imorgon. Jag ska inte läsa mera nu, jag orkar inte, jag kan inte trycka in fler saker i skallen ändå.

Önska mej lycka till...Betygen baseras "till stor del" på dugga-resultatet...

Lev väl- och TA HAND OM ER!



Trist rum, och tråkig väntan i ööööver tre timmar, trots att jag fick komma in direkt... (Och du, Bea, HUR vrider man bilden rätt??? Jag fattar bara inte...?)



AJ! Det gjorde svinont, och dessutom var jag tvungen att ha kvar ett plaströr i ådran tills röntgen och allt var över...

 
 
stefan

stefan

21 september 2009 17:25

Krya på dig! :) Hur man vrider bilderna håll kameran/mobilen åt rätt håll! ;)

http://stefansvedberg.wordpress.com

 
Ingen bild

SpiderMom

22 september 2009 20:47

Hahaha, ja, JUST det, SÅÅÅÅ kan man göra....Men OM man är klantig och vill ändra sen...? DET DU? En hård nöt att knäcka ;O)

 
Bea

Bea

22 september 2009 23:26


Jag har inte haft någon fungerande dator på några dagar, har bloggat lite från skolan, men annars skulle jag ha svarat dig innan.

Man stackare, vill jag först och främst säga... Hur mår du nu?

Om du ska vända på bilder: Gå in på Bildarkivet och markera bilden. Gå till Rotera. Där kan du sedan välja hur många grader du vill vända på bilden.

Ta hand om dig nu!

http://Beabloggar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards