Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Tågfanatism ger oanade framgångar...

Av Jessica - 23 september 2009 20:20

Min lilla son, snart 3 år, är fullkomligt BESATT av allt som har med tåg att göra. Till och med RÄLSEN tycker han om. Jag hämtade upp honom efter jobbet (på dagis) där han sprang omkring med en spindelbok i högsta hugg...HAn hade hittat en spindel i postlådan, och ville veta vad det var för "sort". (Snacka om att han blivit "smittad" av alla mina timmar med småkrypsläxor här hemma, kul ju!) och vi listade ut att det var en korsspindel. Sen åkte vi hem. Det första han sa var att han skulle se på "gågen" på datorn. Suck. Jag startade den och klickade fram YouTube och lite tåg...Lagade mat lite snabbt, men avbrott varje minut för att klicka fram en ny liten enminutssnutt på den jäkla datorn...Jag ledsnade till slut, så nu har jag lärt honom att manövrera musen på laptopen och klicka på de filmer han vill se. Han är nöjd och jag är nöjd. Visst, det blir lite missar ibland, han kommer på någon annan film och utanför "tågfilmerna".

NU ska jag börja göra oss klara för sängen. Imorgon ska jag gå upp ruskigt tidigt för min kropp...Jag håller knappt ihop före klockan åtta på morgonen, och jag ska upp kvart över sex...HU! Får försöka vakna kl 5 och ta en Tradolan så jag kan komma ur sängen och åka till Åhléns och inventera. Allt är förberett. Kläder till mej och kläder till Bille är framlagda. Jag har pratat med moster så hon tar med sallad även till mej så jag får någon lunch. Ska se till att Dotter dyker upp och att T lägger sej snart oxå. Det är lite "Kändisdjungel" för honom sen hoppas jag han sover.

Min lilla kille är så stolt och glad över att han kan manövrera datorn alldeles själv! Men är det inte så att OM man VERKLIGEN VILL något så lär man sej precis allt om hur man ska ta sej dit? Och sen behövs naturligtvis lite begåvning oxå ;O)   Och den har barnen fått från sin mamma, mej! Cool

Sov gott och ha en bra dag i morgon. Om ni kommer ihåg det så tänk lite på mej och allt mitt räknande...

Och tre av mina kompisar, ni kommer få en överraskning i brevlådan imorgon. Bara ändå. För att jag liksom tyckte ni skulle ha det ;O)

KRAMIZ!

Lev väl.

 
 
Bea

Bea

23 september 2009 23:20

Jag var också oerhört fascinerad av tåg som barn... Fast jag var också rädd för dem. Lite lustigt, jag var/ är :) ju tjej- jo då, fortfarande!

Lite ovanligt intresse för små flickor, kanske.

http://Beabloggar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

SpiderMom

24 september 2009 20:38

Kanske inte sååå ovanligt? Men det "ska" ju liksom vara så att killar gillar mekaniska prylar och tjejer mer konstnärliga...I praktiken ser det nog annorlunda ut. Dottern avskydde dockor och lekte rollspel, älskade att leka med olika (leksaks)djur som dinosaurier osv. Det är så SKÖNT när alla inte är stöpta i samma form, tycker jag... Kram,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards