Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Dagarna forsar fram

Av Jessica - 27 september 2009 22:12

Go' kväll!

Jag har visst "missat" några dagar ute på bloggen, men det har varit lite ösigt (ovanligt tillstånd i mitt liv...hahaha)

Jag har hunnit med massage, skyltat om min morbrors butikfönster, fixat lite föreningsgrejer, bland annat fått råd från bostadsrättsjuristen (min GURU) ang en besvärlig "dam" som snart (JIPPI!) ska flytta från föreningen där jag är ordförande. Hon kräver kompensation för psykiskt lidande och påhopp från styrelsen i samband med ett rör (i hennes lägenhet, som ägaren innan henne är orsak till) och jag blir SÅ TRÖTT! Hon har fått röret fixat eftersom föreningen tog på sej ansvaret, det blev nämligen STORA stopp och översvämningar pga det där jäkla röret...LÅÅÅÅNG historia, värre än värst, men ska inte gå in mer i detalj. Skulle ta flera dagar,,,Hur som helst, JAG hade RÄTT, och vi ska ICKE betala ut ett endaste korvöre, och VI HAR LAGEN i ryggen. SÅ SKÖÖÖÖNT!

Jahaja. Jag har varit på 7-årskalas, ett vildmarksäventyr i lördags. Det var UNDERBART väder och det var roligt, förutom att det var exakt mitt i då Bille BORDE ha sovit middag, så han var på ett hemskt humör på vägen ut och en stund i början, men sedan blev det bättre. Det fullkoligt KRYLLADE av barn!!! Hjälp!! Y hade bjudit 30 stycken (storhetsvansinne? ;O) Hehehe) och "bara" 15 kom. Men det kändes som 30...

Idag har jag jobbat. Jag lyckades sälja för nära 3000 kr, vilket behövdes, vi har legat på i snitt 300 kr/dag senaste veckan...ILLA. O kom ut med nybakta muffins, drickor och mina söner. T smet in i farfars "lekstuga" där han har tusentals leksaker, mest gamla, som han sparat ihop under sina 72 år på jorden...

Apropå der senaste jag pluggat (småkryp) så har jag idag sett och beundrat en (vad jag tror) brun gräshoppa, men det var nog en syrsa av något slag, eftersom den hade så långa antenner, samt en JÄTTEstor vårtbitare! (Som jag oxå bara antar att det var) Bille var lika uppspelt som jag, och jag fotade med mobilen. Ska försöka få över de två bilderna hit till detta inlägg. OM någon av er kan säga vad det är för ena varelser vi träffade idag så blir jag riktigt glad. Båda två hade som en "gadd" i rumpan; det visste jag inte att de har!?

Imorgon ska vi ha redovisning av vårt miljöprojket. Jag har en liten oroskänsla att vi missuppfattat hela uppgiften, men vi har gjort som vi gjort, och nu kan vi inte ändra. Ämnet är iaf jätteviktigt och intressant; vi har forskat på förgiftningar/farliga kemikalier, växter osv. Och vad man ska göra om olyckan är framme. Så, hoppas det duger. Jag har läst på "min" del som jag ska redovisa, så jag hoppas att jag inte tappar alla ord. Jag har blivit halvsenil på sistone. Det kan bli alldeles tomt, liksom svart, när jag ska prata. Jag tappar ord och så. Kan bero på min värk, medicinen och stress, eller alltsammans, enligt min doktor...Ja, ja. Il vivra verra.

Nu sova. Ha en skön vecka nu, och njut av sensommarens sista andetag, innan det blir dax med vantar och mössa...

Lev väl.

    

 
 
Ingen bild

loppz

28 september 2009 21:04

oj, såna gröna rackare minns ja att ja älska när ja va liten! D e häftigt me kryp. Allt utom spindlar...
kram

 
Viveca

Viveca

29 september 2009 09:10

Tappa ord är nog ett ganska vanligt stressymtom, men ack så jobbigt. Du får väl snegla på dina anteckningar. Nattjobb och dålig sömn kan också yttra sig så. Själv vänder jag på hela meningar om jag jobbat många nätter i rad. Jag vänder även på klockan dvs. vanlig klocka med urtavla. Tjugo i elva blir tjugo över ett, väldigt knepigt och ganska läskigt när det händer. Brukar sällan arbeta extra nu för tiden dock.
Ha det bra! Söta gräshoppor:)

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

SpiderMom

1 oktober 2009 21:26

Ja, lite stressymptom ÄR det nog...Men det KAN oxå bero på min värk enligt min läkare. Har man ont länge och mycket blir det lixom lite galet i hela kroppen...
Redovisningen gick iaf lysande :O)
Det flöt på och jag mindes det mesta, men jag HADE stödord. Det får man ju ha.
Det är nog bra om du inte jobbar extra om du gör såna saker...Min mamma vakade när jag var liten, och jag kommer ihåg att hon kunde säga "konstiga saker" ibland, eller kändes lite frånvarande trots att hon och jag pratade med varandra...Farligt, farligt. Tror inte vi är skapta för att arbeta på natten och sova på dagen, ämnesomsättningen blir helgalen...
LOPPAN; visst e krypen coooola, jag har nästan kommit över mina spindelfobier oxå nu efter kursen. Men bara nästan...Kunskap ger trygghet, heter det ju ;O)
Sov gott, kram till er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards