Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Jessica - 9 oktober 2009 12:15

Livet är en bergochdalbana...Det var ett helvete i onsdags att lämna min Bille. Han hade beslutat sej för att följa med mamma och jobba...Och det gick ju inte...Jag började redan hemma att försöka lugna honom, men det gick inte bra alls, så till slut åkte jag till dagis. Och då var inga där, endast min "hatfröken" som tåååålmodigt stod och väntade...De andra hade gått, förstår du, de kunde inte vänta, vore bra om du kunde ringa om du är sen. (Samtidigt vred sej min son i mina armar och skrek hysteriskt med snoret rinnande ur näsan och vilt stirrande blick) Jag försökte lugna ner min pojke, men han var absolut onåbar. Hatfröken säger med mild röst att "du kanske ska sätta på honom stövlar och överdragsbyxor" och jag försöker med detta. Bille vill INTE ha stövlar, och blir ännu mer hysterisk. FAN! Jag kämpar på med att byta på pojken, och hatfröken bara står och betraktar oss. Dryg kärring är hon. Till sist får jag ta beslutet att gå, och hon fick t över. Jag satte mej i bilen och ringde jobbet för att beräta att jag var försenad, och börjar TOKGRÅTA! Det gjorde så ONT i bröstet, jag mådde skit och kände mej frustrerad över att lämna min son i detta skick! Jag mådde dåligt i flera timmar och började gråta vid minsta tanke på lämningen...JOBBIGT!

Igår gick det lite bättre och idag gick det toppenbra att lämna. Och idag mår jag bättre och solen skiner. Min stora son är med min moster i Hjorthagen och provfilmar för en reklamfilm för vägverket! Coolt! OM han får jobbet tjänar han 5000 kr! Wow, inte dumt för en nioåring i sådana fall. Häftigt. Hoppas han är pigg nu och orkar, han mådde inte så bra, ont i halsen och kändes lite varm...Hm.

Nu sitter jag med Vic och ska plugga lite. Tänk hur olika dagarna ser ut egentligen! Från nattsvart mörker till strålande solsken. Och hur lätt det är att bara ta en bra dag för given...Jag tänkte på en sak som Malin och Louise sa på sin föreläsning på Folkets Hus. "Det finns INGEN annan situation där en förälder skulle lämna sitt barn och gå ifrån det idå det är absolut tröstlöst och hysteriskt som när man lämnar det på daaaagis!" Så snat, och ÄR det sunt? JAG tror faktiskt FAKTISKT att barnen tar skada då, när mamma går, hon som är den enda som förstår och kan trösta med sin varma famn...

Jahaja. Nu har jag två nya kurser att anmäla mej till...På studera. Hoppas det funkar.

Imorgon är det jobb, och min städhjälp kommer. vad skönt, hon är efterlängtad!

Nej, nu köra vidare på kommande tentans instuderingsfrågor...hej å hå!

Ha en bra dag!

Lev väl.

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards