Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Jessica - 19 oktober 2009 22:50

Bet ifrån vasst som attan mot exet i morse. Blev förvånad själv. Han bytte blöja på Bille och satte på barnet storebrors strumpor. Av någon outgrundlig anledning retade det upp mej enormt... Jaha. Bra start. O vabbade idag med Bille. Han hade, Bille alltså, 39.8 grader kl 21 igår kväll. Då hade han sovit i 2.5 timmar. Hes som bara den oxå. Kokande och svårt att andas. Har suttit med honom halva natten. Lilla pyret. Skola idag. Genomgång av instuderingsfrågorna inför tentan. Hade ovanligt svårt att ta skämt riktade mot mej idag. Det kröp i kroppen. Ingen bra dag idag. Alls. Hem. Fick ställa mej och steka typ hundra pannkakor eftersom O skulle äta här när han lämnade Bille. Kom på att jag skulle på möte med styrelsen här där jag bor. Frågade om O kunde stanna en stund så jag slapp släpa med mej sjuk och grinig unge som bara ville ha mammas uppmärksamhet... Men nej. Han ville åka hem, sa han och kunde inte fort nog komma ut genom dörren. Jag blev besviken och ledsen. Arg. Men. Är man liksom ensamstående så är man. Jag har alltid annars fått släpa med mina barn på möten och sjukhusbesök och till tandläkare mm. Så han fick följa med. Gick sådär. En liten pojkbebis var med på mötet. Och jag fick låna honom. Åh! Jag ÄLSKAR bebisar! De berör mej innerligt på djupet. Hem med en ganska motsträvig son. Fick putta hem honom på cykeln. Astma. Blä. Tittade en stund på inspelade avsnitt av Prison break. Ett av mina absoluta favoritserier någonsin. Medan Bille tittade på Thomas tåget på min dator...T fick hjälp med tandborstningen. Hittade ett HÅL. Blev så ledsen. Det är så onödigt! Men den ungen är knepig. Minst sagt speciell. Ibland undrar jag om något är fel liksom. Han gör så underliga saker ibland. Gömmer saker, slänger saker. Kastar iväg tandborstar och annat från handfatet. Gömmer kläder han inte vill ha på sej. Och han är arg. Och sur. Svårt att nå in i honom. Han är svår. Men jag ÄLSKAR honom ändå. Såklart. TUR att han har mormor. De två fungerar superbra. Alltid något. När mamman misslyckas. Nu måste jag sova. Plugga imorgon oxå. Hoppas det är en bättre dag. Med en trevligare jag. Man orkar inte vara på topp jämt och ständigt. Man orkar inte bara finnas till för andra. Man måste få vara i obalans och på dåligt humör någon gång. Ibland. Lev väl.

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards