Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Jessica - 4 oktober 2009 21:51

Idag har jag och minstingen varit till Ikea i Uppsala. Han ville köpa tåg och räls. För sina egna pengar. Han kallas allt för basskov (bajskorv) och slänger ur sej uttryck som "In your face" HELP! Vad får han allt i från? Undrar vem som sagt så? (KAN vara storebror...) När min lilla ängel på snart tre år sträcker ut tungan till tjejen i matkassan på Ikea och säger "hej, din basskov" så har man liksom lust att sjunka under jorden...Han är inte ett DUGG pinsam ibland...Tyst Regnet har smattrat på bilrutan båda vägarna, och jag hämtade upp dottern på jobbet och sonen hos kompisfamiljen på vägen hem. KUL det är att ha alla tre i samma bil!!! INTE! Fy, så illa de bär sej åt, och herreguuuuuuud hur de låter. Den ena värre än den andra. Jag blir riktigt irriterad och jäkligt besviken. Bille har inte sovit middag idag så han har varit extremt känslig. T hade låg blodsockernivå och då går han inte att umgås med. Vi blev bjudna på middag hos minm moster, men doittern vägrade så hon gick!!! Jag sa åt henne att gå hem, men tror ni hon gjorde det??? Och tror ni hon överhuvudtaget har brytt sej om att svara i mobilen när jag ringt? Nu har hon dessutom stängt av mobilen! Jag är så arg att jag snart kokar över!!! Vem f-n tror hon att hon är?! Jag skulle aldrig i livet betett mej på detta vis mot mina förälödrar. Jag kan inte fatta hur jäkla nonchalant och kaxig en unge kan bli! Nu får hon ta konsekvenserna, för sådana blir det allt, det ska hon bli varse.

Jag är skittrött och irriterad, ingen bra kombination alls. Och imorgon har vi redovisning av fältstudien. Inte så att jag ser fram emot den...men det måste göras. Och med största sannolikhet kommer en dam ringa från f-kassan och tjafsa också. Jag fick brev i fredags att hon försökt få kontakt med mej under en tid. Mycket underligt att hon inte lyckats, jag har alltid min mobil med mej...Hon ska väl ha ut mej på "arbetsträning" eller någon utredning igen...Jag blir så trött på dem. Jag har fullt sjå att orka två dagar i veckan med studierna och med ungarna, och så ska man utredas, omoch om igen...Men det är väl lika bra att göra det, de kanske kan komma på något som faktiskt funkar denna gång...men jag tror inte det. Har de gjort det fem gånger tidigare utan resultat så tror jag knappast att de fixar det den sjätte...

TRÖTT!

Ha en bra dag i morgon, glöm inte paraply och vindjacka, nu är höstrusket på plats.

Lev väl.

Av Jessica - 4 oktober 2009 10:19

Jag har nu fixat det där facebook-grejset... Ha, ha. Det var lite kul, faktiskt. Och man kan liksom hålla kontakten med vännerna som bor lååååångt borta. Jag har iaf gjort ett försök, så får vi se hur det artar sej...

Den här helgen har varit som en energioas! Helt ledig, jag behöver inte göra några "måsten" (förutom tvätten, den förhatliga tvätten). Igår var jag till L på Lidingö. Jag älskar hennes hus, och blev förfärad när hon meddelade att hennes man helst vill flytta, de har så dåligt med förvaring, kläder och prylar liksom överallt (vilket jag inte tycker då, men lever man i det själv så störs man kanske mera?) Vi fick med oss en kasse med äpplen och några päron. ((Det var jag och Bille som var dit) När vi kommit förbi Mörby blev det TVÄRSTOPP på vägen, bilar, bilar, stopp. Jag stod i den där kön ett tag, försökte lista ut om något hänt, typ en olycka. Ringde mamma. Det var en svår olycka, allt avstängt, hade de just sagt på radion. Jag började få klaustrofobi. Och bilen bakom mej stod supernära, och det kom bilar på påfartsvägen till höger om mej... Jag klev ur bilen och knackade på rutan på bilen bakom oss, han vevade ner. Jag sa att jag ville komma därifrån, har ettbarn i bilen, jag vill inte stå här, kan han backa lite, lite så jag kan krångla mej ut ur kön....Jodå, han skulle backa lite. Och jag krånglade mej ur situationen, körde mot trafiken en bit och sedan över bron mot FRIHETEN och Täby... Skulle köra nya vägen de byggt, eftersom det var stopp även vid Täbys utfart. Jag körde på, Bille somnade (äntligen) och missade avfarten i sista rondellen. Hamnade i Åkersberga. Toppen... Men det var en fin väg, mycket höstträd och jag fick köra lugnt. Bara bra, hade ju inte bråttom, och Bille behövde sova lite till...

Åt mat som min mamma lagat ochlämnat här, sen drog vi på oss stövlar och drog upp luvan på jackorna, trotsade regn och blåst och knatade hem till min mamma och tittade på nya färdiga köket. Jättefint!!! Jag bjöd på ett par glas vin, Bille tittade på sina tåg på YouTube och vid åtta gick vi hem. Låtsades om som att jag inte såg hela tvätthögen med ren tvätt, och blundade för den överfulla med smutsig...Vi lekte lite med tågen och sen läste vi saga. (T är hos kompisfamiljen i helgen, om jag glömt säga det.)

Idag hade vi sovmorgon, och inga måsten. Lite grått med regn i luften. Solen har börjat titta fram nu och jag hoppas den tänker överlista regnmolnen. Bille vill åka till Ikea och "köpa tågräls" så det kan vi ju faktiskt göra. Jag har bensin i tanken och ungen har egna pengar så det fixar sej.

Vi ska bara äta upp gröten med äppelmos på. Och kolla om Vic vill följa med kanske? Har skickat ett sms, men Vic är Vic. Det kan ta timmar innan hon svarar. Ska ringa för säkerhets skull innan vi drar.

Ni andra, vad ska ni göra idag? Jag vill bara ut, och jag är så lycklig över att ha haft en hel helg utan en massa tokinplanerat eller jobb. Känns konstigt, man är inte van lixom.

Ha en härlig dag!

Lev väl.

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards