Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Basskov

Av Jessica - 4 oktober 2009 21:51

Idag har jag och minstingen varit till Ikea i Uppsala. Han ville köpa tåg och räls. För sina egna pengar. Han kallas allt för basskov (bajskorv) och slänger ur sej uttryck som "In your face" HELP! Vad får han allt i från? Undrar vem som sagt så? (KAN vara storebror...) När min lilla ängel på snart tre år sträcker ut tungan till tjejen i matkassan på Ikea och säger "hej, din basskov" så har man liksom lust att sjunka under jorden...Han är inte ett DUGG pinsam ibland...Tyst Regnet har smattrat på bilrutan båda vägarna, och jag hämtade upp dottern på jobbet och sonen hos kompisfamiljen på vägen hem. KUL det är att ha alla tre i samma bil!!! INTE! Fy, så illa de bär sej åt, och herreguuuuuuud hur de låter. Den ena värre än den andra. Jag blir riktigt irriterad och jäkligt besviken. Bille har inte sovit middag idag så han har varit extremt känslig. T hade låg blodsockernivå och då går han inte att umgås med. Vi blev bjudna på middag hos minm moster, men doittern vägrade så hon gick!!! Jag sa åt henne att gå hem, men tror ni hon gjorde det??? Och tror ni hon överhuvudtaget har brytt sej om att svara i mobilen när jag ringt? Nu har hon dessutom stängt av mobilen! Jag är så arg att jag snart kokar över!!! Vem f-n tror hon att hon är?! Jag skulle aldrig i livet betett mej på detta vis mot mina förälödrar. Jag kan inte fatta hur jäkla nonchalant och kaxig en unge kan bli! Nu får hon ta konsekvenserna, för sådana blir det allt, det ska hon bli varse.

Jag är skittrött och irriterad, ingen bra kombination alls. Och imorgon har vi redovisning av fältstudien. Inte så att jag ser fram emot den...men det måste göras. Och med största sannolikhet kommer en dam ringa från f-kassan och tjafsa också. Jag fick brev i fredags att hon försökt få kontakt med mej under en tid. Mycket underligt att hon inte lyckats, jag har alltid min mobil med mej...Hon ska väl ha ut mej på "arbetsträning" eller någon utredning igen...Jag blir så trött på dem. Jag har fullt sjå att orka två dagar i veckan med studierna och med ungarna, och så ska man utredas, omoch om igen...Men det är väl lika bra att göra det, de kanske kan komma på något som faktiskt funkar denna gång...men jag tror inte det. Har de gjort det fem gånger tidigare utan resultat så tror jag knappast att de fixar det den sjätte...

TRÖTT!

Ha en bra dag i morgon, glöm inte paraply och vindjacka, nu är höstrusket på plats.

Lev väl.

 
 
Ingen bild

loppan

6 oktober 2009 06:15

hej din basskoov, måste bara in här en snabb mårånsväng för o få mig ett litet skratt!!!!
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 30 oktober 2013 22:13

Tiden har rasat på. Det har hänt saker jag aldrig trodde kunde ske. Så omvälvande och frustrerande att jag knappt kan tro att det hänt! En pojke jag känner väl, har haft problem i sin skola. En friskola föräldrarna hört mycket gott om. Skolan startad...

Av Jessica - 1 augusti 2013 10:49

Försöker få tag i de sista solstrålarna så här mot slutet av semestern. Molnen gömmer solen. Det blåser. Jag vill så gärna suga i mej ljuset så jag ska orka vintern.... Jag talade med min nya chef nyss. Jag ska få en annan tjänst en den vi tänkt fr...

Av Jessica - 30 juli 2013 12:11

Hej alla! Snart ett år sedan jag skrev sist. Jag har blivit faster i december 2012. Gjort min tredje nackoperation, som gick bra men fick svåra komplikationer. Låg intuberad och nedsövd i två dygn... Det fick mej att fundera allvarligt på livet. Vad ...

Av Jessica - 13 augusti 2012 22:01

Idag började Verkligheten. Jag var väl förberedd. Igår veckohandlade jag och kokade kalops och potatis plus en maträtt till samt middagen till igår, allt på en gång. Jag la fram de kläder jag och yngste sonen skulle ha imorse och jag ställde klockan....

Av Jessica - 5 augusti 2012 18:33

Nu är det snart slut på ledigehten. Jag känner faktiskt att jag börjat bli hyfsat avkopplad ändå, och jag har fått, äntligen, till sist, sol på näsan. Juni och juli var hemska, förutom alldeles mot slutet i juli. Jag har ridit massor, och nästan alla...

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards