Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Jessica - 27 oktober 2009 22:28

Bille fyllde 3 år igår! Min yngste är stor. Iaf så stor att man kan föra diskussioner och hitta på roliga bus med honom. Han pratar på hela tiden, om allt. Som sin mamma... Jag har haft fullt ös i ett par dagar med honom. I söndags var han på Lekrymden och hade kalas med några kompisar, 2 kusiner och farmor plus faster. Han var alldeles slut efteråt. Och lycklig. På sin födelsedag här hemma fick han morgonuppvaktning av syskon och mamma. I ett av paketen låg det Thomas Tåget! Ren och skär lycka! Jag lämnade honom på dagis med ett paket med glasspinnar och körde järnet till skolan. Sista dagen på denna kurs. Och tenta... Skrev, skrev och skrev. Jag TROR det gick bra. Men man VET aldrig sådant. Ibland när jag tyckte det gick lysande på skrivningar hade jag klantat mej rejält. Och tvärtom. Nåja. Idag har jag varit hemma och röjt efter kalaset samt varit till tandläkaren. Upptäckte att mina pengar är slut. Med RÅGE. Skit. Fem avvisade räkningar. Nu är det jobbigt. Håller på att få magsår av stressen. Inga pengar. Och månaden är inte ens slut. Skit. Och jag som inte köpt vinterskor till Dottern än och inte har jag pengar till vinterdäck... De gamla är helt slut, så jag MÅSTE ha nya. Fast begagnade såklart. Oj oj. Flera tusen back. Det KÄNNS. Nu MÅSTE jag sova. Orkar bara inte oroa mej mer på ett tag nu. Det är alldeles för jobbigt. Mår verkligen inte bra av det här och jag ser ingen omedelbar lösning. Dessutom måste jag få fram kurslitteratur. Och försöka sälja min gamla. Åh vad stressande det är att inte ha kontrollen över sin egen situation.... Men. Jag brukar landa på fötterna. Bara jag tar det lite lugnt och får tänka... Nu sova. Det är jobb i morgon. Förresten. Facebook är riktigt roligt! Inte alls som jag trodde innan... Lev väl.

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards