Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Jessica - 17 oktober 2009 21:47

Jag blev väckt av mitt ex kl ÅTTA. Jag skulle gå upp halv nio, eftersom jag sov så illa i natt. O fixade i ordning Lillemannen och satte på honom ett par hörselkåpor. De skulle åka och lägga om till vinterdäck på O's bil. Bille blev så förtjust i dem att han hade dem hela dagen ;O)

På vägen ut till jobbet (alltså, det känns som att jag aldrig någonsin är L-E-D-I-G) ringde min stora son och grät så högt att det inte gick att höra vad han sa. Till sist listade jag ut att han hade en stor knöl nere i halsen och att det gjorde JÄTTEONT om han åt sina flingor. Han har varit lite svullen några dagar faktiskt, när jag tänker efter...Ringe husläkarjouren, min mamma dirigerades in som följeslagare och jag ringde tillbaka till sonen och meddelade. På jobbet var det hur fint som helst! Vi har haft en JÄTTEDUKTIG städhjälp! Det liksom doftar rent och bara skiner! Helt underbart! Regnet strilade ner utanför. Jag försökte lägga ut mera mttor på Tradera. Vi behöver få in pengar. Vi behöver reinvestera. Som ett ekorrhjul. Det blir aldrig TILLRÄCKLIGT över, liksom.Men vi kämpar på.

Mamma ringde och meddelade att T hade något virus. Han kan ju inte ha påssjuka eftersom han är vaccinerad kom de fram till...MEN. Det händer faktiskt att vaccin inte "biter". Farmor ringde nerifrån Australien och tackade för almanackan och tidningarna jag skickade ner för x antal veckor sedan. Denna gång gick det verkligen med snigelpost...

Nåväl.

Efter jobbet plockade jag upp en glad liten son hos hans pappa.Han hade inget alls emot att åka ifrån pappa idag, vilket kändes himla skönt. O får ta de mesta argattackerna för närvarande. Jag tycker att det är riktigt nyttigt för honom. Han har aldrig riktigt FATTAT vad det innebär att ha barn. Han (O alltså) har alltid haft åsikter om hur jag uppfostrat T och A och att jag mesar mej och inte är bestämd nog. Nu ser han själv att det inte funkar att bara vara skitbestämd eller tvinga fram saker. Bille är jätteduktig på att uppfostra pappa (alltså lära pappan hur det ska gå till, för ingen, jag menar INGEN, kan tvinga den ungen till ett endaste dugg som han själv inte går med på. Iaf inte utan ett halvt världskrig. Och ett halvt världskrig varje timme dygnet runt, DET orkar ingen. Inte ens hans pappa.) Det är nyttigt att skaffa sej egna erfarenheter, kan man säga.

I morgon är jag faktiskt L-E-D-I-G. Jag måste ÄNDÅ dammsuga och ta rätt på den förhatliga tvätthögen med ren tvätt. Men jag vill ut också. Kanske gå en sväng med Bille (och ev T) och förhoppningsvis Vic. Jag ska ringa henne i morgon bitti och kolla läget. Vore himla bra om jag hann läsa lite i boken vi har tenta på också. Känns inte som det sitter i minnet som det ska...Men kanske inte, jag behöver vara lite ledig. Också.

NNu lägga mej ner bredvid min varma, mjuka son och sova. Ska försöka sova på en annan kudde i natt och se om jag vaknar piggare och mer spänstig ;O)

Lev väl.

     

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards