Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Jessica - 13 oktober 2009 21:21

Jag blev så glad! Fick en kommentar av eve, och hon liksom fick mitt humör på topp. Jag vet inte riktigt vbarför, men jag fick liksom ett hopp. Om att kunna fixa röran med ekonomin, och ändå kunna bo kvar i mitt lilla radhus (åtminstone medan barnen bor hemma) och att det mesta kan lösas...Jag är ju en obotlig optimist i grunden, men när man ser framför sej hur man blir utan mat, mediciner, sjukgymnastiken, måste flytta, inte kunna betala räningar, dotterns musikskola osv...då blir det lite FÖR mörkt och tungt och tufft.

Nu har jag fått lite energi. Lite hopp. Och det "bara" för en liten trevlig fin kommentar.

Ville bara säga det.

Ibland gör några ord ganska stor skillnad, liksom.

Sov gott!

Av Jessica - 13 oktober 2009 18:12

Det blev falukorv, stuvad spenat och kokt potatis till middag idag... Det blev en akutinhandling så att säga, på Willys. Jag fick handla på kredit, och nu är den också slut, på alla kort (jag har 4 st) så jag börjar känna mej milt sagt stressad över min ekonomiska situation...Och jag kan inte jobba hur mycket som helst heller, jag har ju mitt plugg...Och plugget gick bnra idag, vi plöjde igenom alla instuderingsfrågorna från 1-42 på några timmar...Som vanligt fastnade vi i något som vi behövde fördjupa oss i. OOch dessa kemisa formler som vi ska banka in i skallen. Och så vet vi inte heller om det är riktigt rätt...Vi ska kunna förklara en näringsväv för ett barn, med minst tio individer/producenter. Jag lyckades iaf göra en väv med 12 olika, som hör ihop...Men att sen förklara det för ett barn? På förskolan? Ålder? Jag tror nog att jag kan få ett sexårigt barn att greppa det hela, men yngre? Ska prova på min snart treårige son i kväll och se...

Dotter blev åter hämtad efter paron (utegångsförbudet fortsätter till lördag) och hon sitter i sitt rum och har JÄTTETRÅKIGT och klagar över att hon inte har något att göra. Och allt är MITT fel???!!! Underligt, var det JAG som ljög, kom försent och var kaxig och sur? En tonårings hjärna funkar inte riktigt på samma sätt som min tror jag. På tisdag ska vi till gymnasieskolan och prata mes SYO. A har ingen aning om vad hon vill läsa. Estetisk linje, kanske. (Vad är det, vad blir man efter en sådan? Vad får hon för jobb?) A tror att hon ska få jobb direkt efter gymnasiet (grymma verkligheten ser annorlunda ut) och jag orkar inte ta några diskussioner. Hon får ta ett sabbatsår mitt i gymnasieutbildninge, åka som au-pair eller studera i Australien  eller något... Om hon inte orkar gå på Högskolan direkt är det ju bara att söka jobb...Jag hoppas hon tänker plugga även på Högskola så småningom, hon har ju kapaciteten iaf.

Nu ska jag bygga tågbana och ta rätt på ett par meter hög rentvätt innan tvättornet tippar...

Lev väl.

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards