Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Jessica - 15 oktober 2009 22:50

Började dagen med stress. Till dagis. Sonen ville först inte dit, men sedan hade han knappt tid att vinka till sin mamma. Att vi blev sena idag berodde på att storebror inte tänkte duscha innan han åkte och träffade producenten...Men jag ansåg att han faktiskt behövde det. Han hade kommit fram på strålande humör enligt min mamma, tagit glatt i hand och presenterat sej. Och omfilmningen gick lysande. Producenten var salig över T och berömde honom flera, flera gånger. Det var en kille till där, med vaxat hår och stylad. Till honom sa de bara: "Tack för att ni kom. Vi hör av oss i mrogon!" Nu är det ju så att det inte är producenten (tyvärr) som tar det slutgiltiga beslutet; det är beställaren. Och beställaren (Vägverket) ska titta på min sons film från idag, samt vaxkillens. Det gör de i morgon. Eftermiddag. Reklamfilmen kommer handla om kuddar/skydd, det är allt jag fattat av manus. Att man inte kan klä in alla saker i kuddar för att skydda dem... I morgon eftermiddag vet vi.Så vi är riktigt nervösa nu här hemma. Allrahelst jag, eftersom det skulle betyda oerhört mycket för min sons självkänsla om han fick göra denna roll. Inte för pengarna, utan för att HAN presterat något ALLDELES SJÄLV och som blev superbra! Även i andras ögon. SÅ ALLA NI: HÅLL TUMMARNA!!!

Jag har promenerat i frisk luft och bland höstens alla sprakande färger i solsken med kompis Vic innan vi satte oss och pluggade med två kurskamrater till. Det gick bra, och jag upptäckte lite grejer jag behöver nöta lite till på. Kemiska formler bland annat. Nyttigt. Dotter praoar på caféet i skolan denna vecka, och vi provade några av hennes bakverk. Personalen var alldeles lyrisk över hennes bagartalang. Roligt!

Direkt efter pluggandet for jag hem, laddade tvättmaskinen och sen ner på kontoret och skrev in elen och körde ut avierna. Tog två timmar. Sen hem jättekvickt och kastade i mej lite mat och så på styrelsemöte. LÅÅÅÅÅÅÅNGT styrelsemöte. Herregud, tre timmar!!! O hade lagt W och han sov så fint när jag kom hem. Också... Fick liv i pappan och han åkte hem. Nu är allt förberett inför morgondagen. Ska upp TIDIGT, typ sju, och sedan få upp Bille och iväg med honom till dagis FÖRE kvart i åtta...(Lycka till!) Så äter han frukost på dagis och jag ska ha en helig varaförmejsjälvochlyxatilldetdag. Ska till Lasse på Klippoteket. Han är toppenduktig!!! Och det ska bli så skönt att liksom bara ha en dag för mej själv. Behöver sånt. Ladda batterierna. Min högra arm och hand har nästan slutat att fungera, jätteläskigt. Jag har meddelat på vårdcentralen att jag vill att min läkare ringer mej snarast. JAg MÅSTE få komma till en neurokirurg för utredning SNARAST. Tänk om jag blir förlamad??? Det är riktigt otäckt när man knappt kan lyfta ett mjölkpaket med handen, eller tappar sitt barn, eller knappt orkar knyta skorna!

Nu ska jag sova. Är riktigt speedad av all input jag fått under dagen. Promenaden gav en massa energi, jag bara älskar att umgås med Vic. Hon är raka motsatsen till mej som person, lugn, eftertänksam och mild. Men hon och jag har många likheter också. Liknande syn på saker och ting (för det mesta) och hon är smart. Precis som jag ;O)

SOv gott!

(Lasse: JAg beställde frimärken, såg att de nästan var slut. Jag hoppas det var okej? Vi kanske hade några någon annanstans?Nåja. Vi behöver nog fler. De kommer gå åt i alla fall...)

Lev väl.

Presentation


Välkommen! Är en energisk 3-barnsmamma, med tre nackoperationer i bagaget... Lever ett hyfsat bra liv,trots smärtor. Tränar genom stavgång med bungypumpstavar. Ridning är min stora passion, trots allergi. Rider på ryska basjkirer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Om det vore val idag, vilket parti skulle du rösta på då???
 Feministisk initiativ
 Vänstern
 Moderaterna
 Centern
 Sossarna
 Piratpartiet
 Kristdemokraterna
 Sverigedemokraterna
 Folkpartiet
 Pensionärspartiet
 Junilistan
 Något annat bättre parti som kommer snart
 Inte rösta alls, strejka på sofflocket

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards